مدارس در اتریش در تابستان فقط دو ماه تعطیلات دارند و از ۶ سپتامبر مدارس آغاز می شوند و دو حزب حاکم مردم و سبز ها برای امنیت بچه ها تدابیری را اندیشیده اند.

در سه هفته اول، مدارس شدید کنترل خواهند شد از جمله اینکه هر هفته سه بار تست گرفته می شود در روز دوشنبه یک تست سریع و یک تست پی سی ار که جواب پی سی ار در روز سه شنبه اعلام می شود. آنچه در اروپا منحصر به فرد است این است که به طور گسترده در مدارس تست  PCR گرفته می شود و در روز پنجشنبه باز هم یک تست سریع گرفته می شود. بچه ها باید  همه در کلاس ماسک بزنند. پس از سه هفته دانش اموزانی که  واکسن زده اند از دادن تست معاف هستند و اگر خود بخواهند می توانند باز تست بدهند. پس از این سه هفته وضعیت کرونا در کشور بر روی اقدامات پیشگیری کرونایی در مدارس  مهم خواهند بود.  اگر از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت اتریش فقط ۱۰۰ نفر یا زیر صد نفر کرونا گرفته باشند شاگردان می توانند تست بدهند و ماسک هم نیاز نمی باشد. اگر بیش از ۱۰۰ نفر باشد، دانش آموزانی که واکسن نزده اند بایستی سه بار در هفته تست بدهند و زدن ماسک برای همه واجب است. در کنار این اقدامات  اتوبوس های  واکسیناسیون در کنار مدارس مستقر می شوند. واکسن زدن توسط Biontech / Pfizer از سن ۱۲ سالگی تأیید شده است. برای رسیده به ایمنی گله ای میزان واکسیناسیون در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال تنها ۵۰ درصد است.

برای انجام این کارها به  درخواست ایالت های فدرال ، مدارس اتاق مخصوص برای مشاوره به دانش اموزان و معلمین در اختیار می گزارند ، اطلاعات را به آنها منتقل می کنند و با توضیح بیشتر به آنها کمک می کنند.

  یک سال پیش فراخوان های شدیدی برای تصفیه هوا در کلاس ها داده شد و برای همین خاطر مدارس از هزاران دستگاه تصفیه هوا استفاده خواهند کرد. از دیگر اقدامات  تجزیه و تحلیل فاضلاب مدارس است که این فاضلاب ها آزمایش می شوند تا از ویروس کرونا پیش از موعد اطلاع رسانی کنند. در مجموع ۱۱۶ تصفیه خانه فاضلاب در نظارت بر فاضلاب نقش دارند، این شرکت ها  ۷۵درصد از جمعیت مدارس را در برمی گیرند.

https://www.heute.at/s/schulen-kriegen-impfbusse-und-tausende-luftreiniger-۱۰۰۱۵۹۵۳۶

https://www.heute.at/s/schueler-machen-jeden-montag-zwei-corona-tests-۱۰۰۱۵۹۵۱۴

کد خبر 8071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =