همکاری روسای طوائف میندانائو

رهبران " مورو" قول دادند از مبارزه بر علیه تروریسم حمایت کنند

منبع خبر: روزنامه مانیلا تایمز سوم سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی

https://www.manilatimes.net/۲۰۲۱/۰۹/۰۳/news/regions/moro-leaders-vow-support-to-campaign-vs-terrorism/۱۸۱۳۲۹۲

شهر داوائو مجمع الجزایر میندانائو: شش قبیله " مورو" زیر مجموعه شورای صلح و توسعه مسلمانان متحد، روز چهارشنبه گذشته با امضای بیانیه ای حمایت خود ر ا از "فرهنگ امنیت" اعلام و ابراز تمایل کردند برای تبلیغ امنیت منطقه و شهر تلاش نمایند.

این بیانیه به دنبال افزایش آگاهی امنیتی برای مقابله با تهدیدهای تروریسم بوده و عموم مردم را تشویق می کند داوطلبانه خود را برای بازرسی و کمک به اجرای اقدامات امنیتی در شهر آماده کرده و افراد مشکوک و فعالیت های آن ها را به شورای صلح و توسعه گزارش دهند.

حامیان این اقدام می گویند، همه اطلاعات و رخدادها مهم اند و باید به بخش امنیت گزارش شوند. این بیانیه همچنین با یادآوری کلیات مقررات امنیتی در داخل شهر داوائو ، به دنبال جلب همکاری عمومی است و تاکید می کند، مردم باید در اجرای فرهنگ امنیت در محل کار ، مدرسه ، منطقه و جوامع زیر مجموعه خود مشارکت داشته و بخشی فعال از سیستم دفاعی جامعه باشند.

امضای بیانیه در مقر Task Force شهر داوائو و یک روز قبل از پنجمین سالگرد بمب گذاری در بازار شبانه  این شهر به امضاء رسید. در دوم  سپتامبر پنج سال پیش  انفجار یک بمب دست ساز جان چهارده نفر را گرفت و هفتاد و چهار مجروح به جای گذاشت. رهبران شش قبیله از اعضای جوامع خود خواستند به فرهنگ امنیت پایبند باشند که توسط مبتکران طرح صلح اجرا می شود. آنها اطمینان دادند با پیروی از دستورالعمل ها و گزارش حضور افراد مشکوک در جوامع خود ، دولت و مقامات شهر را برای مبارزه با تروریسم یاری نمایند. سوابق نشان می دهد که از سال ۱۹۸۱ میلادی تاکنون ، شهر داوائو  هشت انفجار بمب را تجربه کرده است. سرهنگ " دارن کامیا" ، فرمانده نیروی مبارزه با تروریسم در منطقه، از برادران مسلمان برای حمایت فعال آنها در تلاش دولت برای مبارزه با تروریسم و ​​حفاظت از ایمنی و امنیت منطقه تشکر کرد. این مقام ارتش از امضاء کنند گان درخواست نمود، تا نسبت به آموزش و اطلاع رسانی به مردم خود در زمینه امنیتی اقدام نمایند. او تاکید کرد،  بیایید به سطح جامعه برویم و تلاش کنیم تا برنامه هایی را برای مشارکت مردم در حفظ امنیت جامعه به اجرا درآوردیم.

توضیح:

  •     شهر داوائو در میندانائو از شهر های مهم و مرکز داد و ستد و تجارت در جنوب کشور است که از گذشته تاکنون همواره مورد نظر گروههای تروریستی بوده است. با انتخاب " رودریکو دوترته" شهردار این شهر به سمت رئیس جمهور و مبارزات پی گیر او با تروریست های به قول خودشان اسلام گرا بویژه پس از شکستن محاصره شهر اسلامی مراوی در میندانائو این مبارزات وارد فاز تازه ای شده است و هم دولت و هم تروریست ها به خوبی می دانند که تسلط بر امکانات این شهر دست بالا را به آن ها می دهد و لذا آنچه از گذشته تاکنون در این شهر اتفاق افتاده و می افتد منتج از اهمیت استراتژیک این شهر است. در حال حاضر خانواده دوترته کماکان در این شهر هستند و دخترش سارا دوترته نیز شهردار این شهر است.
  •     مردم منطقه هم از ترس برخورد گروههای تروریستی و هم بعضا اعتقادی که به فعالیت گروههای تروریستی دارند ، گزارش فعالیت های مخفی گروههای تروریستی را کمتر به مقامات میدهند و حالا با توجه به بافت طائفه ای این منطقه ، دولت امیدوار است با کمک بزرگان طوائف بلکه مردم همکاری بیشتری با مقامات امنیتی داشته باشند.

کد خبر 8644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =