همکاری اتریش و فیلیپین در مقابله با قاچاق انسان

حمایت از زنان و دختران در حوزه قاچاق انسان

 

 اتریش حامی مواضع فیلیپین در امر مبارزه با قاچاق انسان است.

منبع خبر: آژانس خبرگزاری فیلیپین دوازده اکتبر ۲۰۲۱ میلادی

https://www.pna.gov.ph/articles/۱۱۵۶۴۰۴

مانیل - سفارت اتریش در مانیل روز سه شنبه گذشته ( ۲۰/۷/۱۴۰۰ ) یک کمپین یک ساله مبارزه با قاچاق انسان را اعلام کرد تا همبستگی خود را با فیلیپین در مبارزه با استثمار جنسی نشان دهد.

این ابتکار با عنوان "ما در کمپین مبارزه با قاچاق انسان یکی هستیم" توسط سفارت اتریش و سازمان مردم نهاد "صدای آزاد (VOF) " برای گسترش ترویج حقوق زنان و کودکان و مبارزه با استثمار جنسی در همه اشکال آن آغاز شده است. سفارت اعلام کرد،این اقدام همچنین از موضع سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱ میلادی برای گرامیداشت روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان پیروی می کند که با عنوان "صدای قربانیان راه را پیش می برد" آغاز شده است.

 بیماری کووید -۱۹ و تأثیرات اقتصادی و اجتماعی آن، نابرابری های گسترده ای را در میان کودکان ، دختران جوان و زنان در بسیاری از نقاط جهان تشدید کرده و خطر قاچاق انسان، استثمار جنسی و سوء استفاده از آنان، به ویژه از طریق ارتباطات آنلاین را افزایش داده است.

" بیتا رسولیان" ، سفیر اتریش در مانیل، اظهار داشت، "این کمپین به افزایش آگاهی از دامنه و تأثیرات سوء استفاده جنسی از کودکان در همه اشکال آن کمک می کند و باید با اقدامات فوری در سطح محلی ، منطقه ای و جهانی به طور کافی به این تهدید فراملی فزاینده پاسخ های مقتضی داده شود. تمرکز بر بازماندگان و گروه های هدف برای کاهش آسیب پذیری ها ، جلوگیری از جنایات آینده و افزایش همکاری بین دست اندر کاران دولتی و غیردولتی در همه سطوح به منظور تقویت بیشتر رویکرد قربانی محور موثر خواهد بود.

رویدادهای برنامه ریزی شده شامل وبینارهای تعاملی ، سمینارهای تخصصی و بحث های گروهی و همچنین نمایش فیلم ها و کارگاه های خلاقانه با مشارکت ذینفعان در بخش آموزش ، سازمان های جامعه مدنی در اتریش و فیلیپین و مشاغل مختلف از جمله در بخش گردشگری ، رسانه ها و موضوعات مرتبط با آن است. از جمله نکات برجسته این فعالیت ها، ابتکار  برگزاری کارگاه خلاق بین فرهنگی است که توسط هنرمند اتریشی Alexandra Fruhstorfer   با همکاری هنرمندان فیلیپینی در سمینار جهانی سالزبورگ شکل گرفته و تسهیل شده است. این کارگاه خلاقانه که برای قربانیان قاچاق انسان و بازماندگان پناه گرفته شده در Voice of Free   و ECPAT فیلیپین طراحی شده،  به منظور توانمند سازی بازماندگان از طریق انعکاس صدای آنها و بر عهده گرفتن رهبری مبارزه با قاچاق انسان با بیان خلاقیت ها طرح ریزی شده است.

  •     متاسفانه جایگاه فیلیپین در جنوب شرق آسیا از منظر سوء استفاده جنسی خاصه کودکان و نوجوانان ، بسیار نامناسب می باشد و این ناهنجاری و جنایت متاسفانه در دوره کرونا و تشدید معضلات معیشتی خانواده ها و نیز دسترسی گسترده فرزندان به اینترنت و از طرف دیگر افزایش فعالیت گروههای جنایتکار جنسی در فضای مجازی افزایش چشمگیری یافته است و تاکنون از جانب برخی مقامات دولت فیلیپین و سمن های اجتماعی و حتی سازمانهای ذیربط بین المللی هشدارها و اعتراضات قابل توجهی شده است ولی در عمل چندان تاثیرگذار نبوده و آمار فساد در این حوزه رو به ازدیاد است.
  •     خانم بیتا رسولیان ایرانی الاصل است و از سال ۲۰۱۷ به سفارت اتریش در فیلیپین منصوب شده است. مشارالیها به زبان های فارسی ، آلمانی ، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی مسلط است و با زبانهای ایتالیایی و لهستانی هم آشنایی دارد. نامبرده سابق از این سرکنسول در ونزوئلا و لس آنجلس امریکا و نیز معاون سفیر اتریش در مکزیک و آرژانتین بوده است. وی متاهل و صاحب دو فرزند می باشد.
  •     فیلیپین و اتریش ۷۵ سال روابط دیپلماتیک دارند و سفیر فیلیپین در وین نیز خانم آماتونگ می باشد و در سالجاری این روابط را بصورت مجازی جشن گرفتند.

۱۴۰۰/۷/۲۳

                    ***********************************

کد خبر 9080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =