هیات داوری جایزه کتاب سال اتریش، پنج اثر را از میان ۱۲۲ کتاب از ۵۷ انتشارات منتخب اتریشی در رشته های تالیف های ادبی، علم و فرهنگ، شعر و ترانه و ادبیات نمایشی به عنوان نامزد جایزه کتاب سال ۲۰۲۱ اعلام کرد.

فهرست نامزد های کتاب سال اتریش برای سال 2021 اعلام شد

نویسندگان این کتاب ها بر پایه فهرست الفبا به شرح زیر است:

۱- خانم آنا بار Anna Baar برای کتاب نیل Nil از انتشارات والشتاین Wallstein

۲- خانم دنیلا خانا Daniela Chana برای کتاب ۹ بانوی عجیب و غریب از انتشارات لیمبوس Limbus

۳- خانم رافائلا ادلبائر Raphaela Edelbauer برای کتاب داو Dave از انتشارات کلت-کوتا Klett-Cotta

۴- خانم الگا فلور Olga Flor برای کتاب موریتوری Morituri از انتشارات یونگ اوند یونگ Jung und Jung

۵- آقای فردیناند اشمالتس Ferdinand Schmalz برای کتاب "نام حیوان مورد علاقه من زمستان است" Mein Lieblingstier heißt Winter از انتشارات اس. فیشر S. Fischer

جایزه کتاب سال اتریشDer Österreichische Buchpreis یک جایزه ادبی است که همه ساله از سوی وزارت هنر، فرهنگ، عمران و ورزش (BMKÖS) به نویسندگان برتر اهدا می شود. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به همت دبیر وقت هیات دولت آقای یوزف اوسترمایر Josef Ostermayerخبر برگزاری مراسم سالانه این جایزه اعلام شد و از آن زمان همه ساله و بدون وقفه در ۶ دوره کتاب سال اتریش معرفی شده است.

ناشرانی که عضو انجمن انتشارات اتریش(HVB) ، یا در انجمن های مشابه در آلمان و سوئیس عضو هستند، می توانند هر سال حداکثر دو عنوان کتاب را برای ارزیابی معرفی کنند. این عناوین بایدحتما در یک سال گذشته به چاپ رسانیده شده باشد. هیئت داوران آثار را بررسی می کند و معمولا در اواخر ماه سپتامبر فهرست بلند نامزد ها منتشر می شود. از این فهرست بلند، اعضای هیئت منصفه باید پنج فینالیست را معرفی کنند که نتایج آن معمولا در ماه اکتبر اعلام می شود. اعلام برنده کتاب سال هم به عنوان بخشی از مراسم نمایشگاه کتاب وین برنامه ریزی شده است. هیئت منصفه بررسی آثار برگزیده هر سال توسط  مجلس شورای ملی، انجمن انتشاراتی ها و کتابفروشی های اتریش و اتاق کارگر منصوب می شود.

منبع:

https://www.buecher.at/oesterreichischer-buchpreis-۲۰۲۱-shortlist-bekanntgegeben/

کد خبر 9392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =