کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی، با ایجاد یک مرکز نفتی غول‌پیکر در دارالسلام موافقت کرده‌اند.

https://www.ippmedia.com/sites/default/files/styles/image660/public/articles/2021/11/01/Makamba%20ed.jpg?itok=W-IZH64O&timestamp=1635751628

۱ وزیر انرژی آقای ژانویه ماکامبا

فایننشال تایمز

امارات و عربستان سعودی مرکز بزرگ نفتی در تانزانیا ایجاد می کنند.

کشورهای امارات متحده عربی و عربستان سعودی، با ایجاد یک مرکز نفتی غول‌پیکر در دارالسلام موافقت کرده‌اند.

هاب گازی پیشنهادی که برای پایتخت تجاری تانزانیا برنامه ریزی شده است، یک پالایشگاه نفت را برای فرآوری نفت خام به فرآورده های نفتی و کارخانه های مختلف در خود جای می دهد.

این مرکز محموله‌ها را مستقیماً از خاورمیانه دریافت می‌کند و تضمین می‌کند که کشور در تامین سوخت داخلی و مازاد برای صادرات خودکفا است.

وزیر انرژی، ژانویه ماکامبا توضیح داد که تحولات بزرگ به دنبال سفر موفقیت آمیز نمایندگان تانزانیا به الجزایر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، ماموریتی با هدف یافتن راه هایی برای کاهش قیمت سوخت در این کشور و همچنین پایین نگه داشتن قیمت پمپ است.

مرکز نفت خام و پالایشگاه امنیت عرضه تانزانیا را تضمین می کند و نوسان طولانی مدت قیمت گاز در این کشور را یک بار برای همیشه حل خواهد کرد.

 وزیر انرژی ماکامبا هنگام سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در آروشا خاطرنشان کرد: قیمت جهانی سوخت در ماه‌های اخیر با متحمل شدن تانزانیا از پیامدهای آن در حال افزایش بوده است و باعث شد رئیس‌جمهور سامیه سولوهو حسن دستورالعمل‌هایی را برای وزارت من صادر کند تا به این مشکل رسیدگی کند.

 وزیر نیرو توضیح داد: «اولین گزینه برای ما این بود که واردات سوخت‌های نفتی را مستقیماً از پالایشگاه‌های کشورهای مبدأ آغاز کنیم و عوامل میانی را حذف کنیم.

در ماه اکتبر، شرکت دولتی، شرکت توسعه نفت تانزانیا (TPDC) برنده مناقصه واردات گازوئیل شد و در نتیجه، تانزانیا تنها ۳۰ دلار آمریکا به ازای هر بشکه نفت خام پرداخت کرد که قیمت های جهانی در ماه اوت به ۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته وزیر، با افزایش قیمت جهانی نفت خام به ۸۶ دلار در هر بشکه در ماه اکتبر، TPDC موفق شد گازوئیل را به قیمت ۲۰ دلار برای هر کانتینر وارد کند.

در حالی که هیئت وی از الجزایر و خاورمیانه بازدید می کرد، آنها با وزرای انرژی در الجزایر، امارات و عربستان سعودی با برنامه هایی برای ایجاد همکاری های تجاری متقابل با تانزانیا، از جمله تقویت موقعیت این کشور در تامین مستقیم نفت از کشورهای مبدا، دیدارهای رسمی داشتند.

ماکامبا را کمیسر نفت و گاز در وزارت انرژی، مایکل مینجا و مدیر اجرایی TPDC، جیمز ماتاراجیو همراهی کردند.

تانزانیا، از طریق وزارت انرژی، همچنین بر «سیستم تدارکات فله ای» و همچنین آغاز ذخایر استراتژیک ملی نفت تمرکز می کند تا اطمینان حاصل شود که ذخیره سوخت این کشور حداقل ۹۰ روز طول می کشد، به جای وضعیت فعلی که ذخایر تنها قادر به ذخیره سازی برای فقط ۱۵ روز بود.

کد خبر 9481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =