آموزش دروس اسلامی و زبان عربی

 

جذب نیروی انسانی برای مدارس اسلامی در میندانائو

ناحیه خود مختار مسلمانان جنوب فیلیپین نسبت به استخدام بالغ بر دو هزار مدرس دروس اسلامی و عربی اقدام کرد

منبع خبر: روزنامه مانیلا بولتن – اول نوامبر ۲۰۲۱ میلادی

https://mb.com.ph/۲۰۲۱/۱۱/۰۱/barmm-hires-over-۲۰۰۰-islamic-studies-and-arabic-language-teachers/

جذب نیروی انسانی برای مدارس اسلامی در میندانائو

 شهر داوائو مجمع الجزایر میندانائو:  وزارت آموزش پایه، عالی و فنی حرفه ای  منطقه خود مختار مسلمانان بانگسامورو (MBHTE- (ناحیه خود مختار مسلمانان جنوب) در مجموع نسبت به استخدام ۲۳۷۴ مدرس علوم اسلامی و زبان عربی(ISAL) اقدام نمود.

در بیانیه ای که در روز شنبه، ۳۰ اکتبر از سوی مقامات ناحیه خود مختار منتشر شد، تاکید شده است که معلمان جدید در یازده بخش  منطقه مستقر خواهند شد. از این تعداد، ۶۳۹ و ۳۰۷ نفر به ترتیب از نواحی یک و دوی استان ماگیندانائو، ۸۳ نفر از استان باسیلان، ۴۰ نفر از شهر  " لامیتان"۴۸ نفر از استان سولو، ۱۴ نفر از استان " تاوی تاوی"،۱۱۵ نفر از شهر اسلامی مراوی، ۵۰۵ و ۱۳۷ نفر به ترتیب از نواحی یک و دوی استان لانائوی جنوبی،  ۲۴۱ نفر از منطقه ویژه جغرافیایی " ساگا" و ۲۴۵ نفر از شهر کوتاباتو قراردادهای خدمت خود را در مراسمی که روز جمعه گذشته  بیست و نهم اکتبر ۲۰۲۱ میلادی در مرکز حکومت خود مختار مسلمانان واقع در شهر " کتو باتو" برگزار شد، امضاء نمودند.

" طاهر نالگ"، مدیر کل آموزش مدارس وزارت آموزش ناحیه خود مختار اظهار داشت، هدف اصلی از بکار گیری این تعداد مدرس، برخورداری از یک آموزش متعادل و با کیفیت برای فراگیران جوان است. " طاهر" افزود، تلاش ما در راستای بهبود مطالعات اسلامی  بوده و ما سعی خواهیم کرد، نه تنها به فراگیران آموزش اسلامی یاد بدهیم بلکه به دنبال تضمین دستیابی به آموزش با کیفیت هستیم. او افزود، وزارت آموزش و پرورش منطقه خود مختار مسلمانان، برنامه هایی را نیز برای دانش افزایی و گسترش معلومات مدرسین در دست اجرا دارد. این مسئول امور آموزش مدارس افزود، در عین حالی که این معلمان منتظر گذراندن آزمون های استخدام دائم در ماه مارس سال آینده ( ۲۰۲۲) هستند ماهانه  ۱۶۲۰۰ پزو (۳۰۰ یورو) حقوق دریافت خواهند کرد.

· تربیت این تعداد نیرو که به زبان عربی هم مسلط باشند نیازمند مساعدت جدی مراکز و مدارس دینی و دانشگاههای منطقه میندانائو خاصه دانشگاه دولتی میندانائو است و مطمئنا در این زمینه مرکز اسلامی شاه فهد در دانشگاه دولتی میندانائو هم مشارکت جدی داشته است و در نتیجه باید انتظار داشت که متون اسلامی آموزش داده شده نزدیک به آموزشها و دیدگاههای عربستان سعودی باشد.!!

کد خبر 9499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =