تقدیر دولت انتقالی میندانائو از دکتر مامائو مشاور رئیس جمهور فیلیپین

تشکر از تلاشهای دکتر مامائو

تقدیر از وکیل عبدالله مامائو مشاور رئیس جمهور فیلیپین در امور اتباع فیلیپینی خارج از کشور، توسط ناحیه خود مختار مسلمانان این کشور

منبع خبر: دفتر روابط خارجی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین دهم نوامبر ۲۰۲۱ میلادی

تقدیر نامه : تقدیر نامه ای در تاریخ سه شنبه نهم نوامبر ( ۱۸ آبان) به وکیل " عبدالله ماما ئو" مشاور رئیس جمهور در امور اتباع فیلیپینی خارج از کشور ، به عنوان نمونه بارز و موفق یک مدیر مسلمان و یک دیپلمات اسلامی اهداء شد.

برخی از نمایندگان پارلمان "بانگسامورو" ( ناحیه خود  مختار مسلمانان جنوب)  از جمله وکیل " پیاسالین تاکو" معاون فراکسیون اکثریت پارلمان، در این مراسم حضور داشتند.

، پارلمان بانگسامورو، در ماه ژوئیه سال جاری قطعنامه شماره  ۱۳۵ را تصویب و  "ماما ئو"  که در آن زمان تنها مسلمان فیلیپینی اهل "بانگسامورو" در کابینه دولت فیلیپین بود را مورد ستایش قرار داد. پارلمان ناحیه خود مختار معتقد  است، تکریم «شهروندان موفق بانگسامورو، الگوی مثبتی برای جوانان " مورو" است  تا از آن پیروی نمایند. وکیل "مامائو همچنین در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان فرستاده ویژه دولت فیلیپین به کویت معرفی شد. او همچنین مسئولیت ارائه کمک و رفع نگرانی های مردم " بانگسامورو" را در مذاکرات با دولت مرکزی بر عهده داشت و در تصویب زودهنگام قانون ارگانیک بانگسامورو ( قانون اساسی منطقه خود مختار مسلمانان) فعالانه شرکت داشت.

 کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین ( وزارت امور مسلمین این کشور) به عبدالله مامائو به خاطر فعالیت های سازنده در پیشبرد امور ناحیه خود مختار تبریک می گوید.

  •     لازم بذکر است آقای مامائو از دوستان نزدیک و مورد وثوق رئیس جمهور دوترته است که سابقا با یکدیگر همکلاسی در دانشگاه هم بوده اند.
  •     نامبرده در سال ۹۸ و درجریان تشدید تنش بین ایران و امریکا برای پیگیری امور اتباع فیلیپینی ساکن ایران به کشورمان سفر نمود.
  •     در مجموع نامبرده شخصیتی است که باطنا به ایران علاقمند است و حضور وی در کابینه دولت دوترته و دوستی با رئیس جمهور ، برای ایران میتواند ذیقیمت باشد چنانچه تدابیر لازم برای جذب وی بعمل آید.

کد خبر 9578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =