کمک آموزشی اتحادیه اروپا در میندانائو

آموزشهای حقوقی مسلمانان

کمک اتحادیه اروپا به آموزش های حقوقی در منطقه خود مختار مسلمانان جنوب

منبع خبر: ناحیه خود مختار مسلمانان میندانائو نهم نوامبر ۲۰۲۱ میلادی

https://bangsamoro.gov.ph/news/latest-news/eu-bago-support-bangsamoro-lawyers-thru-mcle-training/

شهر کوتاباتو— برنامه حمایت اتحادیه اروپا از حکومت انتقالی " بانگسامورو (SUBATRA)" با مشارکت دفتر دادستان کل این ناحیه (BAGO)، از وکلا خواست از اجرای آموزش مستمر حقوقی اجباری  (MCLE) که از تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۱ میلادی ( ۱۸ آبان ) آغاز شده است حمایت کنند. این حمایت ها در راستای تضمین رعایت قانون و رویه قضایی توسط وکلای منطقه ای خود مختار توام با حفظ اخلاق حرفه ای و ارتقای استانداردهای اجرای وکالت است.

" شا الیجا دوماما آلبا"، دادستان کل ناحیه خود مختار اظهار داشت، از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون، دیوان عالی کشور فیلیپین، مسئولین آزمون های حقوقی فیلیپین و سایر وکلا را ملزم کرده است که هر سه سال یک بار در کلاسهای بازآموزی حقوقی که به مدت سی و شش ساعت برگزار می گردد شرکت نمایند. " دوماما آلبا" افزود، بسیاری از وکلای حقوقی  منطقه خود مختار به دلیل بروز بیماری همه‌ گیری کووید-۱۹ نتوانسته اند در آموزش های حقوقی اجباری  شرکت نمایند که از جمله شروط در نظر گرفته شده به عنوان سابقه مفید کاری برای حفظ وضعیت توام با حسن نیت یک وکیل است و وکلای منطقه خود مختار مسلمانان بدون داشتن گواهینامه شرکت در این دوره ها نمی توانند به وکالت خود ادامه دهند.

این دوره ها شامل موضوعاتی از قبیل اخلاق حقوقی، مهارت های انجام محاکمه و پیش از محاکمه، حل اختلاف جایگزین، به روز رسانی اطلاعات در مورد قوانین و رویه های قضایی، نگارش حقوقی و وکالت شفاهی و آشنایی با حقوق بین الملل و کنوانسیون های بین المللی است.

یک برنامه آنلاین به وکلای منطقه خود مختار فرصت داده است تا پانزده دسامبر ۲۰۲۱ میلادی دوره آموزش سی و شش ساعته را طی نمایند. این برنامه های بازآموزی حقوقی بخشی از ملاحظات در توسعه ظرفیت وکالت است  که توسط دفتر دادستان کل منطقه خود مختار و با حمایت و مشارکت مالی اتحادیه اروپا انجام می شود تا امکان مشارکت در تقویت ظرفیت های نهادهای حقوقی برای ایجاد یک محیط حکومتی دموکراتیک در طول دوره گذار دولت موقت به دولت دائمی خود مختار مسلمانان  فراهم شده و عاملی در راستای استقرار صلح و توسعه پایدار در منطقه باشد.

" کریستف واگنر"، رئیس همکاری هیئت اتحادیه اروپا در فیلیپین در پیام خود خطاب به حضار شرکت کننده در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی اظهار داشت، ایجاد یک محیط حقوقی توانمند در دوران گذار ، متکی بر ظرفیت وکلای حقوقی منطقه خود مختار و ارائه مشاوره حقوقی صحیح است که کمک مؤثری به تهیه پیش نویس کدهای انتقالی و اقدامات قانونی اولویت دار محسوب می شود.

  •     یکی از چالشهای موجود در منطقه میندانائو و دولت انتقالی آن ، جمع بین قوانین شریعت و قوانین ملی حقوقی است که علمای مسلمان داعیه حفظ حقوق شریعت را دارند و از طرف دیگر دولت مرکزی بر لزوم حفظ یکپارچگی قوانین حقوقی در سراسر کشور تاکید دارد. با اینحال دولت دوترته با توجه به برخی ملاحظات اجازه داده است در بخشی از مباحث حقوقی مانند ارث و ازدواج و مشابه آن شریعت اسلامی برای مسلمانان مدنظر دادگاهها قرار گیرد.

                   

کد خبر 9579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =