بر اساس گزارش ها، آزمایش مسافری که روز یکشنبه ۵ دسامبر ۲۰۲۱ از تانزانیا به دهلی نو وارد شده بود، مبتلا به سویه جدید ویروس کرونا، امیکرون شد.

آزمایش کرونای مسافری از تانزانیا از نوع اومیکرون در هند مثبت اعلام شد

عکس کووید

بر اساس گزارش ها، آزمایش مسافری که روز یکشنبه ۵ دسامبر ۲۰۲۱ از تانزانیا به دهلی نو وارد شده بود، مبتلا به سویه جدید ویروس کرونا، امیکرون شد.

این اولین مورد مشابه در دهلی و پنجمین کشف  امیکرون در هند بود.

اولین مورد امیکرون در دهلی شناسایی شد. بیمار بستری شده در بیمارستان از تانزانیا بازگشته بود. ساتیندار جین، وزیر بهداشت دهلی گفت: تاکنون ۱۷ نفر که تست کووید مثبت داشتند در بیمارستان بستری شده اند.

اگرچه هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا تایید نشده است، اما دولت تانزانیا هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید-۱۹ اتخاذ کنند، زیرا سویه جدید، مبارزه جهانی علیه این بیماری را تهدید به بازگشت می کند.

پروفسور آبل مکوبی، دبیر دائم وزارت بهداشت، اوایل امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت که آنها از نزدیک گزارش‌های مربوط به ویروس کرونای جدید مسافری را که از تانزانیا به هند سفر کرده بود، دنبال می‌کنند.

وی گفت: بر اساس گزارش های آزمایشگاه ملی بهداشت، تا کنون موردی از امیکرون در کشور شناسایی نشده است.

پروفسور مکوبی گفت که آنها در حال همکاری نزدیک با سفارت تانزانیا در هند برای دانستن حقیقت در مورد موضوع هستند و سپس اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی گفت: هنوز مشخص نیست که آیا این مسافر مستقیماً از تانزانیا سفر کرده است یا در مسیر خود به هند از این کشور عبور کرده است.

وی گفت: آزمایشگاه ملی همچنین در حال انجام تحقیقات در مورد جهش های ژنتیکی ویروس بوده و به محض شناسایی مورد جدید ویروس، گزارشات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

با این حال، او گفت که بیشتر کسانی که با ویروس جدید شناسایی شده اند، کسانی هستند که واکسینه شده اند.

کد خبر 9861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =