دوم مارس برابر با ۱۲ اسفند ماه سال جاری کتاب سفید توسعه بازی های ویدئویی اسپانیا ۲۰۱۹، توسط انجمن تولید و سرگرمی بازی های ویدیویی اسپانیا با پشتیبانی شرکت صادرات و سرمایه گذاری اسپانیا و همکاری اقدام فرهنگی اسپانیا در حمایت مالی از چندین مطالعه، رونمایی و منتشر شد.

رونمایی کتاب سفید توسعه بازی های ویدئویی اسپانیا ۲۰۱۹ ، در ۲ مارس - مادرید

دوم مارس برابر با ۱۲ اسفند ماه سال جاری کتاب سفید توسعه بازی های ویدئویی اسپانیا ۲۰۱۹، توسط انجمن تولید و سرگرمی بازی های ویدیویی اسپانیا با پشتیبانی شرکت صادرات و سرمایه گذاری اسپانیا و همکاری اقدام فرهنگی اسپانیا در حمایت مالی از چندین مطالعه، رونمایی و منتشر شد.

در این کتاب آمده است صنعت بازی های ویدیویی اسپانیا همچنان رو به افزایش است : این صنعت در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل رشد ۱۴ درصدی داشته و درآمد حاصل از آن به ۸۱۳ میلیون یورو رسیده است. دو سوم درآمد آن از بازارهای بین المللی تأمین می شود.

شرکتهای بزرگ بیشترین تولید را در این بخش داشته اند : ۴۴٪ گردش مالی مربوط به شرکت هایی است که بیش از ۵۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده و ۴۶ ٪ اشتغال مربوط به شرکت هایی است که با بیش از ۵۰ نیروی کار فعالیت می کنند. در عوض، شرکت هایی با کمتر از ۱۰ کارمند و گردش مالی کمتر از ۲ میلیون یورو ، تنها ۸ ٪ کل درآمد را به خود اختصاص داده اند.

گرایش بین المللی قوی

این صادرات دارای اهمیت اساسی در گردش مالی صنعت بازی های ویدیویی اسپانیا است : ۶۵٪ درآمد مربوط به این صنعت از بازارهای بین المللی تامین می شود. ایالت کاتالونیا در این خصوص  ۵۳٪ گردش مالی را به خود اختصاص داده است. پس از آن ایالت های مادرید (۳۳ ٪) ، اندلس (۸ ٪) و والنسیا (۴ ٪) قرار دارند. منطقه آسیا و اقیانوسیه با مصرف زیاد بازی های ویدیویی یکی از بازارهای قدرتمند برای شرکت های اسپانیایی است.

اشتغال کمی و کیفی جوانان

علاوه بر افزایش درآمد، تعداد شرکت های اسپانیایی تولیدکننده بازی های ویدیویی نیز افزایش یافته است. پس از رکود و حتی کاهش در سه سال گذشته ، آمارها نشان می دهد تعداد ۴۵۵ شرکت در سال ۲۰۱۸ به تعداد ۵۲۰ شرکت در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. از آنجا که حدود ۲۵۰ پروژه وجود دارد انتظار می رود تعداد بیشتری در ماه های آینده به آنها بپیوندند.

بافت تجاری این صنعت هنوز خیلی ظریف و شکننده است: ۶۱٪ مشاغل خرد با کمتر از ۲۰۰ هزار یورو در سال فاکتور می دهند و ۷۵٪ آنها نیز دارای نیروی انسانی کمتر از ۱۰ متخصص هستند.

بخش بازی های ویدیویی اشتغال جوانان را  به لحاظ کمی و کیفی بهبود می بخشد. در سال ۲۰۱۸ این رقم با افزایش ۸.۹٪ به تعداد ۶.۹۰۰ نفر رسیده است. تقریبا نیمی از متخصصان زیر ۳۰ سال سن دارند. تنها ۳٪ افراد بالای ۴۵ سال هستند  و ۷ نفر از ۱۰ نفر افراد شاغل در این بخش، تحصیلات عالی را پشت سر گذاشته اند. علاوه بر این ، ۶۵٪  بر اساس قراردادهایی با مدت نامعین به کار مشغول هستند.

گفتنی است توسعه دهندگان بازی های ویدیویی اسپانیا از سال ۲۰۱۴ کتاب سفید تولید بازی های ویدئویی در کشور اسپانیا را تهیه می کنند. کتاب سفید ۲۰۱۹ نیز مطابق سال های گذشته با اطلاعات ارائه شده توسط استودیوهای توسعه بازی های ویدیویی اسپانیا منتشر شده است.

ماخذخبر : https://www.thisistherealspain.com/actualidad/la-industria-espanola-del-videojuego-sigue-creciendo-e-internacionalizandose/

کد خبر 1026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =