نشست سالیانه اداره مسلمانان گرجستان با حضور شیخ رامین ایگیدوف رییس اداره مذکور با حضور روحانیون منطقه در تفلیس برگزار شد. در این جلسه گزارشی درخصوص فعالیت های انجام شده در هشت سال گذشته ارائه شد

نشست سالیانه  اداره مسلمانان گرجستان با حضور شیخ  رامین ایگیدوف رییس اداره  مذکور  با حضور روحانیون منطقه در تفلیس برگزار شد. در این جلسه گزارشی درخصوص فعالیت های انجام شده در هشت سال گذشته ارائه شد. رییس اداره مسلمانان گرجستان در این جلسه  خاطرنشان کرد که چندین مسجد جدید در کشور ساخته شده و در مجموع حدود ۲۰۰ مسجد تعمیر شده است. در طول این سال ها، ده ها مسجد نیز تجهیز شده اند.وی  گفت که ۴ وب سایت اینترنتی و تلویزیون اینترنتی زیر نظر این اداره فعالیت می کنند و تا کنون ۱۳۰۰ برنامه تصویربرداری و پخش شده و بیش از ۲۰۰ کتاب، روزنامه، پوستر و مجله مختلف به تعداد زیاد منتشر شده است.

ایشان  همچنین از از انجام فعالیتهای خیریه و سایر برنامه های انجام شده توسط این اداره به مدت ۸ سال خبر داد و اظهار داشت علاوه  بر بزرگداشت تمامی اعیاد و مراسم مذهبی، برنامه های متنوع مذهبی شامل همایش ها، سمینارها، مسابقات قرآن و کتابخوانی، دوره های مذهبی ،اعزام به حج،عمره، کربلا و مشهد نیز انجام شده است.وی سپس در خصوص مشکلات ایجاد شده در زمینه صدور مجوز ساخت مسجد گفت : مشکلات و نیازهای اماکن مذهبی بارها مطرح و خطاب به دولت مرکزی، کمیسیون حقوق بشر پارلمانی، آژانس دولتی امور مذهبی و مقامات محلی منعکس شده است.در پایان مراسم گزارش سالانه دفتر، تقویم سال نو و چندین کتاب با ترجمه قرآن کریم به روحانیون اهدا شد.لازم به ذکر است که جلسه مشابهی با اعضای جامعه زنان مسلمان گرجستان که زیر نظر این اداره فعالیت می کنند نیز برگزار شد.

کد خبر 10395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =