ترکمنستان و قزاقستان همکاری های برجسته دانشگاهی را آغاز کردند

در جریان گفتگوهای اخیر بین قربانقلی بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان و قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان که برای یک سفر دولتی وارد عشق آباد شده است، طیف گسترده ای از موضوعات همکاری ترکمنستان و قزاقستان در چارچوب توافقات قبلی و برنامه های امیدوارکننده برای آینده مورد بحث قرار گرفت.

امروز ترکمنستان به طور فعال با قزاقستان در جهت تقویت امنیت منطقه ای و جهانی همکاری می کند. سطح بالای سنتی همکاری و هماهنگی گام های مشترک در چارچوب سازمان های بین المللی بزرگ. روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه به طور مداوم در حال توسعه است.

همکاری دانشگاه های برجسته ترکمنستان و قزاقستان

همکاری علمی و آموزشی نیز مثمر ثمر است. امروزه حدود ۲۵۰۰ دانشجوی ترکمن در دانشگاه های قزاقستان تحصیل می کنند. روابط منظم بین دانشمندان دو کشور برقرار شده است، روابط مستقیم بین دانشگاه های برجسته ترکمنستان و قزاقستان در حال تشدید است. امضای آنلاین تفاهم نامه بین مؤسسه روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان و دانشگاه ملی قزاقستان به نام فارابی در جریان مذاکرات بلندپایه ترکمنستان و قزاقستان تأییدی دیگر بر این ادعا می باشد.

دانشجویان و کادر آموزشی IMO ترکمنستان با شور و اشتیاق فراوان از این خبر استقبال کردند. جغرافیای ارتباطات بین المللی دانشگاه در حال گسترش است. در IMO، امروز کار گسترده ای برای ایجاد و حفظ ارتباطات تجاری و علمی با بسیاری از دانشگاه های خارجی انجام شده و در حال انجام است.

همکاری با دانشگاه ملی قزاقستان به نام فارابی که یک دانشگاه چند رشته ای و پیشرو در این کشور است، دامنه روابط بین المللی IMO ترکمنستان را افزایش می دهد. دانشگاه قزاقستان دارای پتانسیل آموزشی، علمی، معنوی و آموزشی و نوآوری فراوانی است که با هدف تربیت متخصصان بسیار ماهر تأسیس شده است. و از این رو، همکاری بین دانشگاه های ترکمنستان و قزاقستان برای دو طرف سودمند و مفید خواهد بود.

کد خبر 10470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =