دولت پاکستان تصمیم گرفته است در قبال حمایت مالی از افراد دو جنسیتی، از طریق برنامه حمایت مالی بی نظیر بوتو، ماهیانه دو هزار روپیه به آن ها بدهد.

در مرحله اول به ۴۸۰۰۰ نفر از دو جنسیتی ها، ثبت شده در اداره ثبت (NADRA) ماهیانه ۲۰۰۰ روپیه پرداخت خواهد شد.

 براساس جزئیات این گزارش، مسئولین دولت ضمن ارائه گزارش توجیهی در جلسه کمیته دائمی حقوق غیر اساسی مجلس ملی پاکستان گفتند: براساس آمار و سوابق موجود در اداره ثبت (NADRA)، ۴۸۰۰۰ نفر دو جنسیتی در سراسر کشور وجود دارند و به آن ها از طریق برنامه حمایت مالی بی نظیر بوتو ماهیانه ۲۰۰۰ روپیه کمک خواهد شد.

توضیح:

 افراد دو جنسه در پاکستان جایگاهی ندارند تا آزادانه زندگی و لوازم زندگی خود را تامین کنند. متاسفانه دولت های قبل هم برای این نوع افراد نیز فکری نکردند لذا اکثر دوجنسیتی ها افرادی بی بضاعت و فقیر هستند و از طریق جمع آوری امور خیریه امرار معاش می کنند. برخی از آن ها نیز از طریق مزد حاصل از رقص در مراسم عروسی و محافل شادی امرار معاش می کنند.

لازم به ذکر است دوجسنیتی ها در پاکستان دارای تشکلی هستند. لذا بچه ای که دوجنسه به دنیا بیآید آن را تحویل می گیرند و آن ها را برای عروسی و محافل شادی رقص آموزش می دهند و از این طریق پولی به دست می آورند.

بیشتر دو جنسه ها لباس زنان پوشیده و آرایش زنان کرده و برای رقص در محافل شادی از جمله عروسی و در جشن تولد پسران حضور می یابند، اما دولت عمران خان برای آن ها نیز حمایت مالی اعلام کرده و برای احقاق حقوق آنان نیز در مجلس ملی اقدام مثبت و موثری را انجام داده است زیرا آن ها همانند سایر افراد جامعه از تمامی حقوق اجتماعی برخوردار نیستند و در ادارات دولتی نیز پست و سمت به آن ها اختصاص نمی یابد.

کد خبر 10873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =