خبر تکمیلی درخصوص ادعای دستگیری فرد وابسته به حماس

گسترش همکاریهای امنیتی اطلاعاتی فیلیپین و اسرائیل

ادامه بازتاب خبر ادعای بازداشت یکی از نیروهای حماس در فیلیپین.

  

حماس در حال آماده کردن فیلیپینی ها برای حمله به اسرائیلی ها و اعراب در فیلیپین است

منبع خبر: روزنامه سان استار پانزده فوریه ۲۰۲۲ میلادی

Hamas group ‘grooming Filipinos’ to launch attack vs Israelis, Arabs in PH - SUNSTAR

خبر تکمیلی درخصوص ادعای دستگیری فرد وابسته به حماس

مطالب مندرج در داخل عکس"

-        منبع اطلاع رسانی ( به پلیس فیلیپین) خود را بشیر معرفی نمود

-        رئیس بخش روابط  خارجی حماس

-        مسئول شناسایی نقاط جدید و تقویت فضاهای موجود فعالیت ها در سراسر جهان

-        او در توسعه ساختار نظامی حماس در لیبی و سودان دخیل بوده است

-        او در اینترپل دارای پرونده تخلف به خاطر فراهم نمودن امکانات تروریستی و حمایت از تروریست ها است

-        او در حال حاضر در ترکیه به سر می برد .              فارس الشکلی            بشیر هشام

خبر تکمیلی درخصوص ادعای دستگیری فرد وابسته به حماس

آموزش تئوری ساخت بمب

پلیس ملی فیلیپین (PNP) در روز سه‌شنبه پانزده فوریه ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرد، یک طرح حمله ادعایی حماس، گروه مستقر در خاورمیانه علیه اسرائیلی‌ها و اعراب در فیلیپین را کشف کرده است.

 سرلشکر "مایکل دوبریا" مدیر اطلاعات پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد، حماس در حال بررسی استخدام فیلیپینی‌هایی برای انجام این حملات است. این مطلب توسط یک تماس محلی حماس با پلیس فاش شد. سرتیپ "نیل آلینسنگان"، مدیر گروه اطلاعات پلیس اظهار داشت، منبع فیلیپینی ما عامل حماس را " بشیر" معرفی کرد که بنا بر گزارش ها تلاش می کند با وعده حمایت مالی از برخی گروه های مبارز محلی، از جمله افراط گرایان شبه نظامی که با سازمان های تروریستی بین المللی ارتباط دارند، جای پای خود را در فیلیپین باز کند. مدیر گروه اطلاعات پلیس به سرلشکر دوبریا رئیس کل اطلاعات پلیس گزارش داد، "فارس الشکلی"، رئیس بخش روابط خارجی حماس به عنوان کسی که با نیروهای مستعد فیلیپینی در حال مذاکره است را شناسایی کرده است. رئیس کل اطلاعات پلیس اذعان داشت، "الشکلی" دارای هشدار قرمز برجسته اینترپل به اتهام حمایت لجستیکی از تروریسم است. به گفته وی این منبع از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی چندین سفر به مالزی داشته و با الشکلی دیدار کرده تا در مورد احتمال اجرای حملات گفتگو کند. بر این اساس، در سال ۲۰۱۶ میلادی بود که فارس الشکلی منبع خبر پلیس فیلیپین را به عنوان یک مخاطب محلی برگزید و شروع به آماده کردن او نمود و در یکی از جلسات خود در مالزی آموزش نظری ساخت بمب را برای او تشریح کرد. فارس الشکلی در اواخر سال ۲۰۱۷میلادی، قصد خود را با منبع خبر برای جذب فیلیپینی‌هایی که در ارتباط با گروه‌های معاند محلی هستند به منظور کشتن یهودیان حاضر در کشور، برگزاری تجمعات در مقابل سفارتخانه‌های منتخب و پخش تبلیغات ویدئویی در ازای حمایت مالی در میان گذاشت. در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی نیز یک شیمیدان نزدیک به حماس آگاه به دانش استفاده از مواد منفجره  در استان پامپانگای فیلیپین دستگیر و سپس توسط اداره مهاجرت به ترکیه تبعید شد.

خبر تکمیلی درخصوص ادعای دستگیری فرد وابسته به حماس

در خبری دیگر، آژانس خبرگزاری فیلیپین مورخ هفده فوریه ۲۰۲۲ میلادی با چاپ عکسی از پرچم رژیم اشغالگر قدس گزارش داد، " اسرائیل در حال پیگیری گزارش پلیس فیلیپین در رابطه با توطئه حماس است" در این گزارش آمده است: سفارت اسرائیل در مانیل تحولات فیلیپین پس از انتشار گزارش برنامه ریزی گروه شبه نظامی فلسطینی حماس برای استخدام نیرو به منظور حمله به شهروندان اسرائیلی را زیر نظر دارد. این سفارتخانه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، "ما از پاسخ کارآمد پلیس فیلیپین و تلاش های آنها برای اطمینان از محافظت از اسرائیلی ها قدردانی کرده و این موضوع را از نزدیک زیر نظر داریم.

خبرگزاری شهاب مستقر در غزه، وجود چنین تشکیلاتی را تکذیب کرده و به نقل از یک منبع از حماس اعلام کرده است، ما به سیاست شناخته و اعلام شده خود مبنی بر محدود کردن درگیری با اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عدم انتقال آن به سرزمین های عربی یا خارجی متعهد هستیم .

خبر تکمیلی درخصوص ادعای دستگیری فرد وابسته به حماس

مرکز فرماندهی پلیس فیلیپین واقع در پادگان کرامی در کلان شهر مانیل

روز سه‌شنبه گذشته  گروه اطلاعات پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد که طرحی برای استخدام فیلیپینی‌ها برای کشتن یهودیان حاضر در فیلیپین ، برگزاری تجمعات در برابر سفارت اسرائیل و پخش تبلیغات ویدیویی علیه اسرائیل را فاش کرده است. بنا بر گزارش ها، این اطلاعات از یک منبع محلی دریافت شده که توسط فارس الشکلی از اعضاء حماس که پلیس فیلیپین او را  رئیس بخش ارتباط خارجی حماس اعلام کرده با او تماس گرفته است.

ملاحظات :

  • احتمال اینکه کل این اتفاقات و خبررسانی ها یک بازی از پیش تنظیم شده برای اهداف خاص بنفع اسرائیل در منطقه از جمله فیلیپین باشد ، وجود دارد.
  • بنظر میرسد همگام با امریکا که در صدد گسترش و تحکیم حضور خویش در این منطقه به بهانه خطرات چین می باشد ، بعید نیست رژیم اشغالگر قدس همچنانکه در مسیر آشکارسازی و گسترش روابط خود با کشورهای مسلمان غرب آسیاست ، بخواهد با سناریوهایی حضور و روابط خود را با کشورهای این منطقه خاصه فیلیپین تقویت نماید.
  • در شرایط موجود اتخاذ تدابیر هوشمندانه و پرهیز از اقدامات موید حضور اسرائیل ضرورت دارد.

                        **************************

منابع خبری سایت و روزنامه هستند و نه شخص خاصی. 

کد خبر 11357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =