انتصاب دبیرکل جدید امور مسلمانان فیلیپین

دبیرکل جدید امور مسلمانان فیلیپین در تاریخ نهم مارس   ۲۰۲۲ میلادی در دفتر مرکزی این کمیسیون سوگند یاد کرد.

 

وکیل " گولینگ مامون دیونگ"  دبیرکل جدید امور مسلمین کار خود را آغاز کرد

منبع خبر: دفتر روابط خارجی کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین - دهم ماه مارس ۲۰۲۲ میلادی

متن داخل عکس: کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین مقدم وکیل " گولینگ – آ – مامون دیونگ" را به خانواده کمیسیون ملی خوش آمد می گوید. باشد که خداوند سبحان هیئت رئیسه جدید را یاری فرماید

Guiling "Gene" A. Mamondiong ُSecretary Atty.   دبیرکل جدید امور مسلمانان فیلیپین در تاریخ نهم مارس   ۲۰۲۲ میلادی در دفتر مرکزی این کمیسیون سوگند یاد کرد. مراسم سوگند توسط طاهر – اس – لیداسان مدیر اجرایی این وزارتخانه اجرا شد.

 وکیل "ماموندیونگ " سالهای متمادی در پست های مختلف دولتی خدمت کرده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •         وزارت کار و امور استخدامی
  •         وزارت اصلاحات ارضی
  •     معاون وزیر در امور حمل و نقل راه آهن  و معاون امور ارتباطات و حمل و نقل در زمان " فیدل راموس" و خانم " گلوریا ما گا پاگال آرویو" روسای جمهور اسبق فیلیپین
  •          مدیرکل سازمان آموزش فنی و توسعه مهارت‌ ها (TESDA)
  •         مدیر کل اداره تاسیسات آب فیلیپین (LWUA)
  •         رئیس شورای توسعه اقتصادی مسلمانان
  •      رئیس اتحادیه استان " لانائو" برای حکومت داری خوب واقع در مجمع الجزایر میندانائو
  •         مشاور ارشد حزب فدرال فیلیپین
  •     رئیس و موسس کمیته اجرایی امور " رودریگو دوترته" در زمان تصدی او به عنوان  شهردار شهر داوائو،  قبل از احراز پست ریاست جمهوری.

وکیل " مامون دیونگ" اهل طایفه مارانائو ( بزرگترین طایفه مسلمانان فیلیپین - رایزنی فرهنگی)  به حمد خداوند یکی از با تجربه ترین پرسنل دولتی در سالهای متمادی خدمت در پست های مختلف است که تیز هوشی، صداقت و روحیه نوآوری او  برای ارتقای سطح زندگی جوامع مسلمانان فیلیپین بر کسی پوشیده نیست.

توضیح: 

  •     طوایف " مارانائو"، " تائوسوک" و " ماگیندانائو" سه طایفه بزرگ و با نفوذ مسلمان در میان تعدادی زیادی از طوایف بزرگ، متوسط و کوچک مسلمانان این کشور محسوب می شوند. کاخ ریاست جمهوری هر بار یکی از اعضاء  این طوایف را به عنوان دبیرکل امور مسلمانان انتخاب می کند که به روند امور تعادل لازم داده شود و کمتر اتفاق می افتد که دبیرکل امور مسلمانان به صورت تکراری از یک طایفه خاص برگزیده شود.

 مردم طایفه مارانائو دارای تبحر خاصی در امور تجاری بوده  و از اجرایی ترین افراد طوایف مسلمانان فیلیپین هستند. بزرگان طایفه تائوسوک در علوم مختلف از جمله دانشگاهی ، دینی ، مذهبی ، زبان و ادبیات مسلمانان مهارت خاص دارند و افراد طایفه ماگیندانائو در زمره مبارزان برجسته هستند. لذا مسئولین رده بالای سیاسی کشور و در راس همه آن ها رئیس جمهور، همواره در انتخاب دبیرکل امور مسلمانان فیلیپین به عنوان بالاترین ارگان دولتی مسلمین این کشور با دقت خاصی عمل می کنند تا بتوانند کنترل اوضاع را در دست داشته باشند و در این زمینه مسئولین رده بالای امنیتی و نیروهای مسلح این کشور همواره مشاور رئیس جمهور در انتخاب دبیرکل امور مسلمانان هستند.

  •     دبیرکل سابق آقای " سیدامن پانگارونگان"  جدیدا بعنوان رئیس کمیسیون انتخابات فیلیپین منصوب شده است. (خبر آن قبلا منعکس شده است).
  •     پیشنهاد میشود از سوی ریاست محترم سازمان و دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب برای نامبرده پیام تبریک ارسال گردد.

                    ******************************************************

 

کد خبر 11643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =