"تن فروشی برای زنده ماندن در اردوگاه های سوریه"

موسسه World Vision" هشدار داده است که زنان و کودکانی که در برخی از اردوگاه‌های سوریه زندگی می‌کنند در سطوح بالایی از خشونت و افسردگی بسر می برند که در این میان برخی از زنان مجبور به "تن فروشی برای حفظ بقاء " خود هستند.

موسسه World Vision" [۱] هشدار داده است که زنان و کودکانی که در برخی از اردوگاه‌های سوریه زندگی می‌کنند در سطوح بالایی از خشونت و افسردگی  بسر می برند که در این میان برخی از زنان مجبور به "تن فروشی برای حفظ بقاء " خود هستند.

این سازمان بریتانیایی در گزارشی فاش کرد: کودکان در اردوگاه‌های موسوم به "اردو گاه بیوه‌ها" مورد آزار و اذیت و کار اجباری قرار می‌گیرند، در حالی که مادران آنها از نظر روحی و روانی در نقطه فروپاشی کامل هستند و از خدمات بهداشتی و درمانی کافی برخوردار نمی باشند.

در این اردوگاه ها زنان اجازه ندارند آزادانه از کمپ ها خارج شوند و چون نمی توانند منبع درآمد و کسب و کاری داشته باشند تا بتوانند از خانواده خود حمایت کنند.، برخی چاره ای جلوی رویشان باقی  نمانده جز اینکه به خود فروشی تن دهند، آنهم فقط برای زنده ماندن.

طبق آمار ارائه شده از سوی این موسسه، حدود ۳۴ درصد از کودکان گفتند که در معرض خشونت جنسی قرار گرفته اند و ۲ درصد از آنها اظهار داشتند که در سنین پایین ازدواج کرده اند.

بر اساس تحقیقات و مصاحبه های انجام شده موسسه World Vision بر روی ۴۱۹ نفر که از ۲۸ اردوگاه بوده اند. تقریباً از هر چهار نفر یک نفر گفته است که بطور هفتگی یا ماهیانه، شاهد تجاوز جنسی در کمپ بوده است. در این میان حدود ۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

توضیح:

بیش از ۷ میلیون مهاجر و آواره در نتیجه جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱  بوجود آمده است. که اکثر آنها را جوانان تشکیل داده اند.

دولت های اروپا، کانادا و برخی از کشورهای عربی با یک زیرکی خاصی بسیاری از متخصصین و  نخبگان آنان را جذب کرده اند. اما خیلی از این مهاجران و آوارگان به همراه زن و فرزند خود در پشت مرزهای ترکیه منتظر ماندند که در نتیجه طولانی شدن جنگ و عدم رسیدگی به امور آنها، بطبع شرایط به گونه ای رقم خورده است که هر گونه اتفاقی در این اردوگاه ها به دور از انتظار نخواهد بود.

از بزرگترین اردوگاه موجود در سوریه، اردوگاه "الهول" می باشد. در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. (این آمار بغیر از ۷ میلیون آواره سوری می باشد.)

وفاداری شدید بخشی از ساکنان این اردوگاه ها به ایدئولوژی داعش به اندازه است که بازگرداندن آنها را به کشورهای اصلیشان دشوار می‌سازد. زیرا افکار افراطی آنها، تهدید بالقوه‌ای برای کشورهای آنان به شمار می‌رود. به همین دلیل است که بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند.

در هر حال شرایط بد اقتصادی در سوریه به گونه ای است که مردمی که در اردوگاه زندگی نمی کنند از لحاظ معیشتی، در رنج و سختی وصف ناپذیری بسر می برند چه برسد به آنهایی که در اردوگاه زندگی می کنند و از تمامی خدمات بهداشتی، تغذیه و .... محرومند!!!!

منبع :

https://arabic.rt.com/middle_east/۱۳۴۳۲۹۲-

تاریخ :۲۵/۱/۱۴۰۱

خلاصه:

تن فروشی در اردوگاه های سوریه آنها به خاطر زنده ماندن، درد بزرگی است که از نتایج جنگ و ایجاد بحران در این کشور به شمار می آید.

از سال ۲۰۱۱ میلادی تا الان، وضعیت معیشتی، تغذیه، بهداشت و رفاه اجتماعی مردم سوریه به طور کامل از بین رفته است. تحریم های بین المللی علیه سوریه (قانون سزار)، قطع برق در طول شبانه روز، گرانی افسار گسیخته، مشکل کمبود شدید بنزین و سوخت های دیگر از جمله مهمترین مواردیست که بر روی روح و روان مردم این کشور تاثیر گذاشته و آنها را مجاب به مهاجرت به خارج از کشور کرده است. در نتیجه شاهد ایجاد اردوگاه های در مرزهای این کشور با ترکیه، اردن، لبنان و عراق هستیم و البته واضح است که وضعیت اردوگاه به مراتب بدتر و وخیم تر از دیگر مردم می باشد که در برخی مواقع آنها را مجبور به اعمالی می نماید که دل انسان را به درد می آورد.

 

[۱] این سازمان در سال ۱۹۵۰ میلادی با عنوان «چشم‌انداز جهانی» و به منظور کمک به کودکان یتیم جنگ کره، ظاهر شد و از سال  ۱۹۶۶ با عنوان «ورلد ویژن اینترنشنال» فعالیت خود را ادامه داد.در حال حاضر در۹۷ کشور فعالیت دارد. یکی از طرح‌های حمایتی سازمان ورلد ویژن، طرح حمایت مالی از کودکان بی‌سرپرست است.

کد خبر 11787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =