شکل‌گیری کمپین‌های اعتراضی علیه «قانون حمایت از کودکان» در استکهلم

اخیراً یک کمپین اطلاعاتی آنلاین که به سرعت هم در حال گسترش است، سرویس‌های اجتماعی سوئد را به سوء استفاده از مسلمانان و جدا کردن فرزندانشان متهم می‌کند. این کمپین موجب شکل‌گیری تطاهرات روز دوشنبه، علیه مقامات در مقابل ساختمان پارلمان سوئد شد.

اخیراً یک کمپین اطلاعاتی آنلاین که به سرعت هم در حال گسترش است، سرویس‌های اجتماعی سوئد را به سوء استفاده از مسلمانان و جدا کردن فرزندانشان متهم می‌کند. این کمپین موجب شکل‌گیری تطاهرات روز دوشنبه، علیه مقامات در مقابل ساختمان پارلمان سوئد  شد.

این واقعیت که خدمات اجتماعی شهرداری‌ها و کارکنان آن در معرض اعتراض، تهدید و تهمت قرار دارند، پدیده جدیدی نیست. این نهادها اغلب تصمیمات سخت و سریعی را باید اتخاذ کنند که همین امر موجب تحریک احساسات قوی در بین مردم می‌شود. این‌ شرایط احتمالاً برای مدت طولانی مشکل بزرگی برای خدمات اجتماعی ایجاد خواهد کرد. «سوفی لوونمارک»، روزنامه‌نگار در این رابطه می‌گوید: این اقدامات دامنه وسیعی داشته و خشم عظیمی برانگیخته است.

بنابر اظهارات آژانس دفاعی سوئد (MPF)، این کمپین را می‌توان در یک سایت عربی زبان ردیابی کرد که از ماه دسامبر ویدئوهایی را در مورد آنچه که ادعا می‌شود، مقامات سوئدی از قانون حمایت از نوجوانان سو استفاده می‌کنند، منتشر کرده است.

 (روزنامهAFTONBLADET)

ملاحظه: یکی از اقداماتی که برای مهاجران کمتر شناخته شده است، قانون سختگیرانه حمایت از نوجوانان و کودکان است. در سوئد بر اساس این قانون، والدینی که به هر نحو از تربیت فرزند خود بازمانده و در حق او کوتاهی می‌کنند، صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته و کمونها او را تحت سرپرستی خود در می‌آورند. این قانون تحت هیچ شرایطی مطابق با وضعیت فرهنگی مهاجران مسلمان نیست و لذا موجب شکل‌گیری کمپین‌ها و اعتراضات گسترده اجتماعی شده است.

۲۱ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 11993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =