حضور اتباع فیلیپینی در اسرائیل

تقویت روابط فیلیپین و اسرائیل و تبعات آن

سفارت فیلیپین در تل آویو به نخستین گروه کارکنان اعزامی فیلیپین که برای کار در هتل های آن رژیم رفته اند خوش آمد گفت

منبع خبر: وزارت امور خارجه فیلیپین

PH Embassy Tel Aviv Welcomes First Batch of Filipino Hotel Workers to Israel (dfa.gov.ph)

تل آویو ۶ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی- " آلبرتو ماکاریونگ" سفیر فیلیپین در اسرائیل از ۶۱ نفر کارگران فیلیپینی هتل ها که در ۲ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی وارد سرزمین مقدس شدند استقبال کرد. این کارگران نخستین گروه از پانصد نفری هستند که قرار است در هتل های مختلف در تل آویو، اورشلیم، ناصره، قیصریه، طبریه و همچنین استراحتگاه ها و چشمه های آب معدنی در نزدیکی بحر المیت به کار مشغول شوند. سفیر فیلیپین تازه واردان را تشویق کرد که نه تنها بهترین خویش را در کار خود پیشه کنند بلکه از کار خود نیز لذت ببرند. وی ضمن تاکید بر این که آنها برای کمک به خانواده های خود در فیلیپین به این جا آمده اند، اذعان داشت، سفارت نیز برای کمک به آنها در اینجا حضور دارد. وابسته کار فیلییپین و " پاتریشیا دی. ناراخوس" معاون کنسول و رئیس بخش کمک به اتباع فیلیپینی نیز تازه واردان را از خدمات سفارت برای کارگران مطلع و توضیحات لازم را در ارتباط با کار آن ها در اسرائیل ارائه نمودند.

پرسنل سفارت فیلیپین بروشورهایی حاوی اطلاعات کلیدی و شماره های تماس مهم را در اختیار آنها قرار دادند. ورود کارگران هتل مطابق با توافقنامه کار دوجانبه است که در سفر " رودریگو دوترته" رئیس جمهور به اسرائیل در سال ۲۰۱۸ میلادی امضا شد، که استخدام فیلیپینی ها برای بخش هتل های اسرائیل را تسهیل می کند. به لطف تلاش‌های مشترک سفارت ، وزارت کار و استخدامی فیلیپین ، آژانس‌های دولتی اسرائیل و شرکای داخلی بخش گردشگری و هتل‌داری اسرائیل، اجرای این توافق پس از تأخیر طولانی ناشی از بیماری همه‌گیری سرانجام به نتیجه رسید. طبق قرارداد مذکور، کارکنان هتل های فیلیپینی از خطر سوء استفاده هایی که برخی از آژانس های استخدامی انجام می دهند در امان بوده و ضمن داشتن ارتباط با همتایان فیلیپینی خود از مزایایی مانند بیمه درمانی، پس انداز بازنشستگی و حقوق رقابتی برخوردار می شوند. کار در بخش هتل، دومین بازار کار پس از بازار کار مراقبت از کودکان و سالمندان است که توسط اسرائیل برای فیلیپینی ها باز شده است. در حال حاضر، اتباع فیلیپین و اردن تنها خارجیانی هستند که مجاز به استخدام در هتل‌های اسرائیل می باشند. سفارت همچنان به گفتگو و تبادل نظر با شرکای فیلیپینی و اسرائیلی مربوطه به منظور تسهیل ورود کارگران فیلیپینی به سایر بخش‌های نیروی کار هتل‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد. این افراد شامل افراد حرفه‌ای برای پست‌های مدیریتی سطح متوسط ​​و همچنین بخش‌های دربانی و میز خدمت ، فارغ‌التحصیلان آشپزی برای خدمات آشپزخانه و بار، و آموزش در محل کار برای دانشجویان فیلیپینی است. علاوه بر این، سفارت همچنین در حال ارزیابی فرصت های بالقوه برای کارگران فیلیپینی در بخش هوافضا و پزشکی اسرائیل است.

ملاحظات:

مواد مندرج در توافقنامه کار دو جانبه رژیم اشغالگر قدس و دولت فیلیپین در رسانه ها منتشر نشده است اما واژه توافقنامه دو جانبه کار که در متن خبر آمده است حاکی از برنامه ریزی در چینش مهره های اسرائیل در بخشهای مختلف در فیلیپین است. بر اساس قوانین موجود در فیلیپین و با توجه به بحران کار در این کشور و بیکاری که سالهای متمادی است در میان قشر متوسط و محروم این کشور دیده می شود، استخدام نیروی خارجی در این کشور تنها منوط به نبودن فرد یا افرادی فیلیپینی برای انجام آن کار در فیلیپین است که به این ترتیب شرکت استخدام کننده به وزارت کار و امور استخدامی فیلیپین اعلام می کند که به تخصص یا تخصص های خاصی برای انجام کار نیازمند است و به این ترتیب امکان استخدام خارجیان فراهم می شود. مدیران و افراد رده بالای شرکت های تولیدی خارجی از این امر مستثنی هستند. در حال حاضر کلوب " شالوم " وابسته به اسرائیل که اکثر اعضاء آن از سیاستمداران و ثروتمندان این کشور بویژه یهودیان این سرزمین هستند همراه با کلوب " روتاری " ( شعبه کلوب جهانی روتاری وابسته به غرب) ، فراماسونر ها که در اشکال مختلف حضور دارند و اعضاء جامعه " کلمبوس"  در اقصی نقاط این کشور فعالند و در مواردی تعیین کننده مهره های مورد نظر در پست های خاصی هستند. امضاء قرار داد رسمی دوجانبه کار با دولت فیلیپین امکان مهره چینی اسرائیل را در این کشور به بهانه نیاز به تخصص متخصصان اسرائیلی تسهیل می کند. ورود وسیع اسرائیل به بخش انرژی، کشاورزی و آبیاری که کماکان ادامه دارد نیز مزید بر علت خواهد بود.  شرکت های بزرگ چند ملیتی غربی به بهانه نیاز به نیروی کارعلنا نقش بالایی  را در مهره چینی خواهند داشت. از اهداف مهم این اقدامات بدست آوردن نبض منابع و اقتصاد فیلیپین در رقابت با نفوذ روز افزون چین در این سرزمین است و لذا رقابت و کشمکش بر سر منابع انسانی، ذخائر و معادن و درآمد های این کشور در آینده امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

  •     گفته میشود بیش از ۳۵ هزار فیلیپینی در سرزمین اشغالی فلسطین مشغول به کار و زندگی می باشند.

کد خبر 12834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =