همکاری در حوزه فناوریهای نوین بین اسرائیل و فیلیپین

تقویت نفوذ اسرائیل در فیلیپین

فیلیپین و اسرائیل به دنبال ساخت پل های نوآوری

       منبع خبر: روزنامه بیزینس میرور ۱۳ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی

https://businessmirror.com.ph/2022/06/13/phl-israel-aim-to-build-bridges-of-innovation/

وزارت تجارت و صنعت فیلیپین (DTI)  با سازمان نوآوری اسرائیل (IIA) قرارداد همکاری در زمینه نوآوری و تحقیق و توسعه فناوری امضا کردند. " رامون لوپز"، وزیر تجارت و صنعت فیلیپین و دکتر " آمی آپلباوم"، دانشمند ارشد و رئیس هیئت مدیره سازمان نوآوری اسرائیل (IIA) که قرارداد همکاری را امضا کردند، گفتند که اهمیت نوآوری برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و فراگیر را درک می کنند. وزارت تجارت و صنعت فیلیپین اعلام نمود، هدف این توافق، همیاری  در ترویج برنامه ها و فعالیت ها برای تقویت همکاری های متقابل تحقیق و توسعه بوده و عامل ایجاد چارچوبی برای حمایت، از جمله امور مالی، برای فعالیت هایی  است که همکاری های تحقیقاتی و توسعه بین دو کشور را تقویت می کنند. این پیمان شامل تبادل اطلاعات در مورد قوانین، مقررات، شیوه ها و سیاست های تحقیق و توسعه نیز می شود. برگزاری سمینارهای مشترک، سمپوزیوم ها، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی؛ توسعه کسب و کار مشترک، ماموریت های مشارکت در فناوری، ابتکارات همسان سازی و به اشتراک گذاری و توجه به سر فصل ها و فرصت ها و ابتکارات تحقیق و توسعه نیز از جمله موارد مندرج در این موافقتنامه هستند و در این زمینه ها  در ابتدا، حوزه‌ های اولویت‌ دار به همکاری در زمینه های تحقیق و توسعه، فناوری‌ های تولید پیشرفته و هوشمند، فناوری ‌های کشاورزی، فناوری‌ های پاک، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، علوم بهداشتی و بیوتکنولوژی و تجارت الکترونیکی داده می شود. " رامون لوپز" اظهار داشت، توافقنامه نوآوری نه تنها ظرفیت و رقابت کشورها را افزایش می دهد، بلکه به تقویت همکاری اقتصادی دو کشور نیز کمک خواهد کرد. طرف اسرائیلی امضاء کننده نیز به نوبه خود، به دستاوردهای متقابل فن آوری و تجاری اشاره کرد که می توانند با توجه به نقاط قوت، تخصص و فرصت های موجود در بازار های  دو کشور در زمینه های تحقیق و توسعه تکمیلی ظاهر شوند. وی افزود، اسرائیل از نوآوری و تحقیق و توسعه از طریق پشتیبانی آغاز گران نوآوری حمایت می‌کند زیرا چنین اقداماتی  منجر به ایجاد بسیاری از فناوری‌ های  نوآورانه می‌شوند. فیلیپین، دو قانون مرتبط  یعنی  قانون نوآوری فیلیپین و قانون حرکت های نوآورانه را در سال ۲۰۱۹ میلادی وضع نموده است. طبق گفته‌ وزارت تجارت این کشور، هدف این قوانین، ارائه حمایت مالی و غیر مالی برای ترویج تحقیق و توسعه، آموزش بوده و اکوسیستم نو آوری را تقویت می کند. لوپز اظهار داشت، با توجه به نیاز به شتاب فزاینده در میان سازمان‌ های دولتی برای ایجاد یک اکوسیستم نوآوری سالم، توافق ‌نامه نوآوری با اسرائیل فرصتی به موقع برای ایجاد همکاری ‌های بالقوه تحقیق و توسعه بین شرکت‌ های فیلیپینی و آکادمیکی با همتایان اسرائیلی فراهم می کند.  لوپز افزود، عامل موفقیت کلیدی در حرکت اسرائیل برای نوآوری که باید توسط فیلیپین اتخاذ شود، برخورداری از اکوسیستم پر جنب و جوش و حمایت مالی واضح توسط دولت از نوآوران منتخب با فناوری ‌های منعطف و قابل ارزیابی  است.

ایلان فلوس، سفیر اسرائیل در فیلیپین نیز به نوبه خود گفت که "پل های نوآوری" روابط تجاری بین دو کشور را تقویت می کنند و ما مشتاقانه منتظر اجرا و ساخت این پل ها هستیم که برای رفع چالش های موجود در آینده مفید خواهند بود و من معتقدم که این توافق به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر منجر شده و همچنین در بهبود رفاه و زندگی روزمره بسیاری از فیلیپینی ها و اسرائیلی ها به طور یکسان کمک خواهد کرد.

نوآوری در سیاست صنعتی جدید فیلیپین به نام استراتژی صنعتی نوآوری فراگیر (i۳S) مبتنی بر علم، فناوری و نوآوری است. i۳S قرار است اطلاعات دیجیتالی و صنعتی کشور را هدایت کند. به گفته وزارت تجارت و صنعت، فیلیپین با پذیرش فناوری های انقلاب چهارم صنعتی و دنبال کردن نوآوری ها، می تواند صنایع رقابتی و نوآورانه را در سطح جهانی رشد دهد. وزارت تجارت خاطرنشان کرد که این امر برای تسریع در بهبود اقتصادی کشور بسیار مهم است زیرا به رشد فراگیر تر و پایدار تری چشم دوخته است که برای کاهش فقر و نابرابری ضروری است.

در تحولی دیگر بنا بر بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه فیلیپین امضاء موافقتنامه افزایش سرمایه گذاری و حفاظت، میان وزیر امور تجارت و صنعت فیلیپین و وزیر دارایی اسرائیل به امضاء رسید.

همکاری در حوزه فناوریهای نوین بین اسرائیل و فیلیپین همکاری در حوزه فناوریهای نوین بین اسرائیل و فیلیپین

مقدمات امضاء این توافقنامه از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز و در نهایت در هفتم ژوئن سال جاری به امضاء رسید. این قرارداد سرمایه گذاری مستقیم بین دو کشور را پیش بینی کرده و مواردی را برای تحقیق پیرامون سرمایه گذاری ها در امور کشاورزی، حمل و نقل هوشمند، بهداشت و صنایع دفاعی در نظر گرفته است. 

کد خبر 12835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =