ملاقات رئیس آژانس دولتی امور ادیان گرجستان با مبلغ مذهبی مشهور انگلیسی

زازا واشاخمادزه، رئیس آژانس دولتی امور ادیان در روز، ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، با دیوید گوردون هاتاوی، مبلغ مذهبی مشهور، کارگردان و مستندساز بریتانیایی، دکترای الهیات، که در گرجستان با فیلم‌های "ربودن اروپا" و "مالک اورشلیم کیست؟!" محبوبیت دارد، دیدار و گفتگو کرد. این مبلغ بریتانیایی به دعوت کلیسای مسیحیت انجیلی گرجستان به تفلیس سفر کرده است. در این جلسه گورام ایمرلیشویلی ،کشیش مسیحیت انجیلی حضور داشت.

زازا واشاخمادزه، رئیس آژانس دولتی امور ادیان در روز، ۱ تیر ماه ۱۴۰۱،   با دیوید گوردون هاتاوی، مبلغ مذهبی مشهور، کارگردان و مستندساز بریتانیایی، دکترای الهیات، که در گرجستان با فیلم‌های "ربودن اروپا" و "مالک اورشلیم کیست؟!" محبوبیت دارد، دیدار و گفتگو کرد. این مبلغ بریتانیایی به دعوت کلیسای مسیحیت انجیلی گرجستان به تفلیس سفر کرده است. در این جلسه گورام ایمرلیشویلی ،کشیش مسیحیت انجیلی حضور داشت.

رئیس آژانس امور ادیان با معرفی مسیرهای اصلی سیاست مذهبی گرجستان به میهمان، از فعالیت های آژانس ارائه نمود. علاقه مهمان با فعالیت های شورای بین ادیان برانگیخته شد. به گفته زازا واشاقمادزه، گرجستان از لحاظ تاریخی کشوری است که در آن نمایندگان ادیان مختلف در محیطی صلح آمیز زندگی می کنند. دیوید هاتاوی از رئیس آژانس برای اطلاعات ارائه شده تشکر کرد و تمایل خود را برای همکاری با آژانس ابراز کرد.

این کشیش انگلیسی اولین کسی بود که از بریتانیا و از طریق کشورهای باقی مانده در پشت پرده آهنین و خاورمیان به اسرائیل سفر کرد و پس از آن یک شرکت مسافرتی راه اندازی کرد و زائران را به سرزمین مقدس می برد. او در پاسخ به ظلم و ستم مسیحیان در کشورهای رژیم کمونیستی، هزاران نسخه از ادبیات مذهبی را به زبان مادری کشورهای دریافت کننده  قاچاق می کرد. به همین دلیل چندین بار دستگیر و به زندان محکوم شد؛ وی برای آزادی رهبران مذهبی از زندان مبارزه می کرد. او انجیل را به شدت در شهرهای بزرگ و کوچک کشورهای سوسیالیستی سابق، اتحاد جماهیر شوروی، در ده منطقه زمانی، در روسیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، بلغارستان، قزاقستان، سپس در استونی، لتونی، لیتوانی، ارمنستان و گرجستان موعظه می کرد. به هاتاوی معجزات بسیاری نسبت داده می شود و گفته می شود که زندگی بسیاری از مردم را برای همیشه تغییر داده است.

او تا به امروز در کشورهای شوروی سابق، اروپا و بریتانیا کار می کند و بر پروژه ای نظارت می کند که از لحاظ معنوی و مادی به یهودیان روسی زبان ساکن اسرائیل کمک می کند. او را "افسانه" و "غول ایمان" می نامند. از سال ۱۹۹۵، هاتاوی مجله "چشم انداز پیامبر" را منتشر می کند که به چهار زبان (انگلیسی، روسی، آلمانی و دانمارکی) منتشر می شود.

تاریخ: ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲

منبع:سایت آژانس دولتی امور ادیان گرجستان

https://religion.gov.ge/siaxleebi/zaza-vasaymaze-cnobil-britanel-misioners-sexvda

کد خبر 13031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =