یک سازمان غیرانتفاعی درکنیا که در سال 2017 توسط ناشری به نام آنجلا واچوکا (رمان‌نویس) ایجاد شد، در حال بازسازی کتابخانه‌ها در سرتاسر شهر نایروبی است و کتابخانه‌های نمادین اما فرسوده را به مراکز مدرن تبدیل می‌کند.

دو زن کنیایی کتابخانه های عمومی قدیمی را به کتابخانه های مدرن تبدیل کردن

 یک سازمان غیرانتفاعی درکنیا که در سال 2017 توسط ناشری به نام آنجلا واچوکا (رمان‌نویس) ایجاد شد، در حال بازسازی کتابخانه‌ها در سرتاسر شهر نایروبی است  کتابخانه‌های نمادین اما فرسوده را به مراکز مدرن تبدیل می‌کند.                                                                                                         

     آنها با همکاری با دفتر فرماندار نایروبی، و مشارکت مستقیم مردم، اطمینان حاصل می کنند که این کتابخانه ها و محتوای آنها منعکس کننده کنیایی های امروزی هستند و راه را برای خوانندگان آینده باز می کنند.

این سازمان در حال ایجاد آینده ای جدید برای کتاب های داخل کتابخانه ها و جامعه اطراف آنها است. آنها سوابق کتابخانه را تجزیه و تحلیل می کنند تا به آموزش نسل بعدی درباره تاریخ کنیا کمک کنند. 

   برای دسترسی آسان و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر، مؤسسه خیریه Book Bunk  همچنین یک آرشیو دیجیتالی ایجاد کرد که در آن حدود 24000 سند تاریخی که قدمت آن‌ها به دهه 1800 بازمی‌گردد، ذخیره کرده است.

این گروه همچنین در تغییر کاربری کتابخانه ها به عنوان مکان هایی برای گفتگوهای کتاب و جشنواره های ادبی برای گرامیداشت نویسندگان، از جمله جشنواره ادبیات نایروبی، کمک کردند.

Book Bunk اخیراً تلاش‌هایی برای بازسازی کتاب‌ها در کتابخانه یادبود مک‌میلان، که قدیمی‌ترین کتابخانه شهر نیز هست، انجام داده است.   

                                                     

کتابخانه یادبود مک میلان در سال 1931، یازده سال پس از اینکه کنیا در سال 1920 مستعمره شد، ساخته شد. این کشور برای اولین بار در سال 1895 توسط بریتانیا اداره شد و تنها مستعمره‌نشینان سفیدپوست اروپایی تقریباً سه دهه پس از آن اجازه دسترسی به دانش غنی کتابخانه راداشتند                                                                                                                  

در کتابخانه یادبود مک میلان، واچوکا و کویننج به مدت 9 ماه با کمک 30 کارآموز برای فهرست نویسی 137705 کتاب، که بسیاری از آنها از استعمارگران بریتانیایی به دست آمده بود، کار کردند.

با همکاری دفتر فرماندار نایروبی در سال 2023، Book Bunk اکنون رهبری پروژه‌های میتواندنوسازی کتابخانه را بر عهده بگیرد. یک تیم اختصاصی از کارمندان حقوق بگیر و داوطلب نیازBook Bunk کار می‌کنند که برای تامین مالی طرح‌های خود به کمک‌ها و مشارکت‌های دارند.کتابخانه مک میلان سومین تلاش اصلی آنها برای بازسازی است، قبل از آن، کتابخانه ایستلندز در منطقه شرقی نایروبی و کتابخانه برجسته کالونی قبلا توسط این تیم بازسازی شده بود. کتاب ها و سایر مواد آرشیو مانند مجلات در حال حاضر به صورت دیجیتالی نگهداری می شوند تا بتوان به راحتی به تاریخ دسترسی داشت.                                                

این رویداد به آنچه که یک کتابخانه عمومی می‌تواند باشد - فضایی برای هنر، فرهنگ و تولید دانش متمرکز شد.آنها می خواهند ایده کتابخانه ها را به عنوان فضاهای آرام ، به چالش بکشند.

 منبع:

1.    https://www.businessdailyafrica.com/bd/lifestyle/book-review/book-bunk-project-rebuilds-city-social-infrastructure--4388618

2.      https://edition.cnn.com/2021/11/29/africa/book-bunk-kenya-library-renovations-africa-spc-intl/index.html

3-https://www.theafricandream.net/book-bunk-trust-led-by-two-women-is-restoring-kenyas-historical-libraries/

کد خبر 17296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =