دانشجویان کنیایی در چین : دانش به دست آمده در چین را به کشور خودمان می بریم

از دانشجویان کنیایی در چین خواسته شده است که دانش و تجربیات به دست آمده را برای بهبود جوامع خود به خانه ببرند.

از دانشجویان کنیایی در چین خواسته شده است که دانش و تجربیات به دست آمده را برای بهبود جوامع خود به خانه ببرند.

ربکا اکوام، مشاور وزیر در سفارت کنیا در روز شنبه طی سخنانی در شب کنیا در پکن، به دانشجویان گفت که سفر تحصیلی آنها فقط به خاطر رشد شخصی نیست، بلکه به پیشرفت کنیا نیز کمک می کند."شما این قدرت را دارید که قابلیت  تغییر، محرک نوآوری و الهام بخشیدن به اطرافیان خود باشید. به یاد داشته باشید که شما فقط دانشجو نیستید، بلکه سفیران فرهنگ و ارزش های ما نیز هستید، و من از شما می خواهم که برای جوانان الگو باشید.

این رویداد که توسط انجمن دانشجویان کنیایی در پکن برگزار شد، کنیایی‌هایی که در چین مشغول به تحصیل و کار هستند و همچنین مقامات سفارت کنیا درچین را گرد هم آورد.

اکوام گفت در حالی که کنیا و چین 60 سال از روابط دیپلماتیک خود را جشن می گیرند، آموزش در این مشارکت ، محوری بوده است.

او گفت: "دوره های دانشگاهی ارائه شده توسط موسسات چینی دنیایی از امکانات را به روی دانشجویان کنیایی گشوده است. این دوره ها در تعالی و نوآوری هستند و دانش و مهارت های لازم برای پیشرفت در عرصه جهانی را به دانشجویان ما ارائه می دهند."

 

دانشجویان کنیایی در چین : دانش به دست آمده در چین را به کشور خودمان می بریم

این دیپلمات افزود که این بورسیه ها نه تنها کمک مالی هستند، بلکه پلی هایی هستند که کنیا را به دنیای یادگیری و فناوری پیشرفته متصل می کند و نماد تعهد چین به آینده جوانان کنیا، توسعه کشور و همچنین قرار گرفتن در معرض بازار کار چین است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت دانشجویان در رشد کنیا ضروری است، گفت: "این دیدگاه منحصر به فرد را در مورد یکی از پویاترین اقتصادهای جهان ارائه می دهد، و یک ذهنیت جهانی و مهارت های عملی را که در دنیای به هم پیوسته امروزی حیاتی است، پرورش می دهد.

" اکوام گفت: «در حالی که ما این نقطه عطف را در جشن روابط کنیا و چین نشان می‌دهیم، اجازه می‌دهیم تعهد خود را به یادگیری، مبادلات فرهنگی و رفاه مشترک دو ملت خود تجدید کنیم.»

کنیایی‌ها در 40 سال گذشته از فرصت‌های بورسیه تحصیلی چین، از مقطع کارشناسی تا دکترا، و همچنین آموزش فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.به عنوان مثال، امسال 48 دانشجو برنده بورسیه های دولتی مختلف برای تحصیل در دانشگاه های مختلف چین شدند.این بخشی از مشارکت های دوجانبه با چین، تحت انجمن همکاری چین-آفریقا و تحت دستور کار 8 ماده ای رئیس جمهور شی جین پینگ BRI در ترویج مبادلات و آموزشی است.

 منبع:

 https://www.the-star.co.ke/news/2023-11-20-invest-knowledge-gained-in-china-at-home-kenyan-students-told/

کد خبر 17441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =