دولت کنیا 3/9 میلیارد کرون بورسیه در دانشگاه های دولتی منتشر می کند

دولت کنیا 3.9 میلیارد کرون را به عنوان اولین کمک مالی برای پوشش کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان سال اولی تحت حمایت دولت در دانشگاه های دولتی تحت مدل جدید بودجه آموزش عالی آزاد کرده است.

دولت کنیا 3.9 میلیارد کرون را به عنوان اولین کمک مالی برای پوشش کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان سال اولی تحت حمایت دولت در دانشگاه های دولتی تحت مدل جدید بودجه آموزش عالی آزاد کرده است. ذینفعان بورسیه تحصیلی کسانی هستند که با موفقیت درخواست خود را از طریق پورتال تامین مالی آموزش عالی (www.hef.co.ke) که در 31 آگوست 2023 راه اندازی شد، انجام دادند. در بیانیه مطبوعاتی، ازکیل ماچوگو، دبیر کابینه آموزش، آمده است که در مجموع 115,892 دانش آموز سال اول تا 29 نوامبر 2023 با موفقیت برای بورسیه تحصیلی درخواست داده اند.وی افزود: صندوق دانشگاه ها 3.9 میلیارد کرون را مستقیماً به دانشگاه هاجداگانه برای متقاضیان موفق پرداخت می کند تا براساس مدل بودجه جدید، شهریه های خود را بر اساس نیاز فردی دانشجویان پوشش دهند.

دولت اطمینان داد که تمام دانشگاه ها تا 13آذرماه بخش های بورس تحصیلی را برای دانشجویان مربوطه دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، ماچوگو اظهار داشت که آزاد شدن مبلغ بورس تحصیلی به 9.2 میلیارد کرون مبلغی را می رساند که دولت تاکنون تحت مدل جدید بودجه آموزش عالی که رئیس جمهور ویلیام روتو در 31 می 2023 راه اندازی کرد، برای دانشجویان سال اول آزاد کرده است. وی گفت که در اوایل ماه جاری، دولت از طریق هیئت وام آموزش عالی، 5.3 میلیارد کرون برای وام به دانشجویان سال اول پرداخت کرد.

«تخصیص بودجه به دانشجویان بر اساس یک روش علمی قابل اعتماد، ابزار تست میانگین (MTI) است که برای تعیین سطح نیاز مالی دانشجو، برای اطمینان از حمایت کافی از آنها استفاده می‌شود. دانشجویان سال اولی که در امتحان گواهینامه آموزش متوسطه کنیا در سال 2022 شرکت کردند، اولین گروهی هستند که از مدل جدید بهره‌مند می‌شوند.»

بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش بر تعهد تزلزل ناپذیر دولت برای ارتقای دسترسی به آموزش دانشگاهی و ارائه حمایت مالی از همه دانشجویان شایسته تاکید می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس از قلم نیفتاده است.

 

منبع:

https://www.kenyanews.go.ke/government-releases-sh3-9-billion-in-in-scholarships-in-public-universities/

کد خبر 17609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =