نمایشگاه هنرهای تجسمی در همبستگی با غزه

مصاحبه آقای مصطفی زین العابدین کارمند و مسئول دفتر رسانه ای رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در سوریه با رادیو اسپوتنیک در بیروت درباره نمایشگاه هنرهای تجسمی در همبستگی با غزه صورت پذیرفت.

در تماس تلفنی رادیو اسپوتنیک با آقای مصطفی زین العابدین درخصوص محوریت موضوع نمایشگاهی با موضوع همبستگی با غزه که رایزنی فرهنگی در آبان ماه سال جاری در تالار مردمی در شهر دمشق برگزار نمود مذاکره گردید.

مصطفی زین العابدین در پاسخ به سؤالی درباره پیام نمایشگاه چیست؟ گفت: این نمایشگاه در چارچوب فعالیت های متعددی است که رایزنی فرهنگی همیشه در حمایت از مردم فلسطین و بویژه غزه انجام می ­دهد.

وی خاطرنشان نمود: تا زمانی که فرهنگ و سیاست دو اصطلاح و از جایگاه مهمی امروزه برخوردار هستند، از این رو مقاومت به این معنا نیست که فقط با سلاح و خون مقاومت کرد، بلکه با اندیشه، فرهنگ و هنر مقاومت انجام می ­گیرد.

وی تصریح کرد: این تابلوها توسط هنرمندانی از ایران، سوریه و فلسطین به تصویر کشیده تا بیانگر دردها و مصیبت هایی باشند که  فلسطینی ها به خاطر اشغال سرزمین شان توسط صهیونیست ها متحمل شدنده اند، به جهانیان منتقل نمایند.

همچنین تعدادی دیگر از این نقاشی ها بر ریشه دار بودن فرد فلسطینی در سرزمین خود و امتناع وی از ترک این سرزمین تأکید داشتند.

در ادامه خاطر نشان کرد: رایزنی فرهنگی تصمیم دارد سمینارها و نمایشگاه ها و نشست های فکری، ادبی و فرهنگی بسیاری در راستای همبستگی با فلسطین برگزار کند، به ویژه که امروزه مردم غزه به شدت نیازمند شنیدن صدایشان دارند.

آقای مصطفی اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) از آغاز نهضت اسلامی نشانه اصلی حملات خود را متوجه اسرائیل کردند و بعد از پیروزی انقلاب با تأکید بر لزوم محو این غده سرطانی؛ با اعلام روز جهانی قدس نقشه راه انقلاب اسلامی را ترسیم کردند و به صراحت بشارت دادند: جنگ ما فتح فلسطین خواهد بود.

در پایان وی تأکید کرد: این نمایشگاه ها در سوریه ادامه دارد و شکی نیست که رایزنی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و خارج از منطقه برای برگزاری اینگونه نمایشگاه ها و سمینارها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که نیاز مبرمی به کمک دارند، تلاش می کنند. تا صدای مظلومیتشان را به جهانیان برسانند.

کد خبر 17661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =