انتخاب شیخ جدید(رییس اداره)مسلمانان گرجستان

در روز اول دسامبر 2023 برابر با10/09/1402جلسه شورای عالی مذهبی در خصوص انتخاب شیخ اداره کل مسلمانان گرجستان برگزار شد. همانطور که قبلا اعلام شده بود، روند رای گیری نامزدهای شیخ GMI انجام شد و در این جلسه حاج فائق نبی اف که سال ها خدمات مذهبی و اجتماعی در گرجستان داشته است، با رای اکثریت شورای عالی مذهبی برای یک دوره 5 ساله به عنوان شیخ در اداره مسلمانان گرجستان (GBMI) انتخاب شد.

در روز اول دسامبر 2023 برابر با10/09/1402جلسه شورای عالی مذهبی در خصوص انتخاب شیخ اداره کل مسلمانان گرجستان برگزار شد. همانطور که قبلا اعلام شده بود، روند رای گیری نامزدهای شیخ GMI انجام شد و در این جلسه حاج فائق نبی اف که سال ها خدمات مذهبی و اجتماعی در گرجستان داشته است، با رای اکثریت شورای عالی مذهبی برای یک دوره 5 ساله به عنوان شیخ در اداره مسلمانان گرجستان (GBMI) انتخاب شد. لازم به ذکر است در 8 نوامبر، اعضای شورای عالی مذهبی متشکل از 21 روحانی به نمایندگی از مناطق مختلف گرجستان سه نامزد نهایی (آقایان حاجی فایق نبی اف، رئیس موسسه آل البیت گرجستان، حاجی قربان مورقوزوف، روحانی سرشناس، و کربلایی ویدادی قربان اف، کارمند اداره مسلمانان) را برای شرکت در انتخابات  شیخیه معرفی نموده بودند.

حاج فائق تیمور اوغلو نبی اف در سال 1977 در روستای صابرکند مارنئولی به دنیا آمد. او از دبیرستان شماره 4 مارنئولی در رشته زبان روسی  فارغ التحصیل شد و اولین تحصیلات دینی خود را در «مدرسه گنجه» آذربایجان گذراند. پس از آن تحصیلات دینی خود را در جمهوری اسلامی ایران شهر قم ادامه داد. پس از بازگشت به گرجستان در «مدرسه امام علی(ع)» که زیر مجموعه مسجد جمعه تفلیس تأسیس شده بود  به عنوان معلم و بعد به عنوان مدیر مشغول به کار شد. حاج فایق نبی اف در سال 2002 تا به امروز به عنوان مدیر مرکز آموزشی مذهبی و فرهنگی «آل البیت» فعالیت می کرد. وی در این سال ها مجله «مجتبی» را به زبان های گرجی و آذربایجانی ، با هدف ترویج ارزش های اخلاقی و آموزه های دینی خردسالان و نوجوانان منتشر و کتابخانه ای بزرگ زیر نظر «البیت» تأسیس کر . وی در سالهای فعالیت خود در ساخت و تعمیر بسیاری از مساجد و همچنین مسجد امام حسین (ع) در مارنئولی کمکهای قابل توجهی انجام داد و در ساماندهی و کمک به خانواده های نیازمند خدمات شایانی داشت. علاوه بر این فایق نبی اف به جوانان و نوجوانان برای پذیرش و ورود دانشگاه ها حمایت کرد. بدین ترتیب به ابتکار و همت ایشان  دوره های مقدماتی برای پذیرش بیش از 200 نفر از جوانان در دانشگاه های دولتی در موسسه «آل البیت» برگزار شد.فایق نبی اف عضو شورای عالی و علمی اداره کل مسلمانان گرجستان است و در بسیاری از رویدادها و کنفرانس های بین المللی به نمایندگی از روحانیون گرجستان شرکت کرده و به  زبان های عربی، فارسی و روسی تسلط دارد و زبان گرجی  را نیز صحبت می کند.وی متاهل و دارای سه فرزند می باشد.

منبع:پایگاههای خبری آکتوال و 24 نیوز

تاریخ:2023/12/01

https://24news.ge/read/id/89202

https://aktual.ge/Read/34802

کد خبر 17834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =