1000 دانش آموز باهوش و نیازمند از بورسیه های بانک تجاری کنیا (KCB) بهره مند می شوند

«تنها از طریق آموزش است که این کشور می تواند به اهداف تعیین شده در چشم انداز کنیا 2030 دست یابد.

منشی کابینه آموزش کنیا، برنامه بورسیه های KCB 2024 را که در آن 1000نفر جدید به خانواده دانش پژوهان بانک تجاری کنیا (KCB) متشکل از 5657 دانش پژوه ملحق شدند، خبرداد. ماچوگو گفت: «تنها از طریق آموزش است که این کشور می تواند به اهداف تعیین شده در چشم انداز کنیا 2030 دست یابد.

ایشان برای توانمندسازی رویاها و آرزوهای یادگیرندگان باهوش اما نیازمند، از گروه KCB به دلیل مشارکت با دولت برای تضمین انتقال ۱۰۰ درصدی به آموزش متوسطه تقدیر کرد. ماچوگو بر اراده جدی موسسه مالی برای بازپرداخت به جامعه از طریق حمایت مالی از آموزش در میان پروژه‌های دیگر برای منافع عمومی تاکید نمود.

ماچوگو تجربه KCB را برای مردم ، برای بهتر شدن در طول راه اندازی دریافت کنندگان بورس تحصیلی 2024 به اشتراک گذاشت و گفت که این بهترین راه برای کمک به توسعه کشور است. او به نقل از نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، بار دیگر تاکید کرد که آموزش بهترین سلاح برای تغییر جهان است.

 یکی از دریافت‌کنندگان بورسیه‌های KCB، سیویا امبیرو، به عنوان بهترین دانش‌آموز در Alliance Girls ظاهر شد که در هر موضوعی یک A ساده و همه As را به دست آورد و این امکان را داشت که یکی از بهترین پزشکان جهان در حالی که حرفه رویایی خود را دنبال می‌کند، باشد.

ماچوگو از مشارکت بنیاد Jomo Kenyatta (JKF)  و  Equity Group برای اجرای 9000 بورسیه تحصیلی Elimu برای گروه KCPE که در سال گذشته توسط ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا راه اندازی شده بود ، قدردانی کرد. وزیر آموزش و پرورش بر تعهد دولت به ارائه کمک هزینه تحصیلی به نیازمندان از جمله استفاده از اقدام مثبت برای دستیابی به حاشیه نشینان، پاسخگوی جنسیتی، دانش آموزان دارای معلولیت و اقشار آسیب پذیر از طریق مشارکت در آموزش و پرورش به گونه ای که هیچ کس عقب نماند، تأیید کرد. ماچوگو خاطرنشان کرد که مشتاقانه منتظر اجرای نیروی کار ریاست جمهوری در مورد توصیه های آموزشی برای توانمندسازی منابع انسانی از طریق آموزش با کیفیت است.

وزیر گفت: دولت به سمت انتقال 100 درصدی پیش خواهد رفت و به بهبود محیط آموزشی کمک خواهد کرد تا حق اساسی آموزش را تضمین نماید.

آموزش ابزاری قدرتمند برای کاهش فقر و نابرابری است. با فراهم کردن دسترسی به آموزش با کیفیت، خانواده ها و جوامع می توانند فرصت های شغلی و درآمدزایی خود را افزایش دهند.

1000 دانش آموز باهوش و نیازمند از بورسیه های بانک تجاری کنیا (KCB) بهره مند می شوند

منبع:

1. https://www.kenyanews.go.ke/1000-students-bright-and-needy-benefit-from-kcb-scholarships/

2. https://www.kenyanews.go.ke/1000-students-benefit-from-kcb-scholarship/

کد خبر 18226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =