تمدید برنامه همکاریهای فرهنگی دولتهای گرجستان و ترکیه برای سال های 2028-2024"

تئآ تسولوکیانی وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان در سفر کاری خود به ترکیه با محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه دیدار کرد.

تئ‏آ تسولوکیانی وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان در سفر کاری خود به ترکیه با محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه دیدار کرد. بر اساس اطلاعات وزارت فرهنگ، طرفین "برنامه همکاری فرهنگی بین دولت گرجستان و دولت جمهوری ترکیه برای سالهای 2028-2024 را امضا کردند. این برنامه همکاری، ادامه برنامه مشابهی است که از سال 2017 در حال اجرا بود و در سال 2021 منقضی شد. این برنامه همکاری بین سازمان ها و آژانس های مربوطه کشورها را در زمینه های فرهنگ و هنر - ادبیات، تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای زیبا، موزه ها، انتشارات و حفاظت از میراث فرهنگی در نظر گرفته است.

به عنوان بخشی از برنامه همکاری دو دولت برای سال های 2017-2021، طرف ترکیه ای بیش از 4 میلیون دلار بودجه اختصاص داد که در نتیجه کلیسای ایشخانی با استفاده از فناوری های مدرن و جدید ترمیم، و با رعایت اصول اولیه بازسازی و اصالت بناهای تاریخی اوشکی و  پارخالی احیا شدند. مراحل نگهداری از بنای تاریخی تبِتی نیز آغاز شده است. در این نشست، طرف گرجی از اقدامات مهم انجام شده توسط طرف ترکیه در چارچوب برنامه قبلی ابراز قدردانی کرد.

تاریخ:28 ژانویه 2024

https://www.facebook.com/MinistryofCultureSportandYouth/

کد خبر 18423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =