خانم کاترینا ساکلاروپولو رئیس جمهور جمهوری نمایشگاه «نئو امپرسیونیسم در رنگ های مدیترانه (1891-1914)» را در بنیاد واسیلیس و الیزا گولاندریس افتتاح کرد.

نمایشگاه نئو امپرسیونیسم در رنگ های مدیترانه

خانم کاترینا ساکلاروپولو رئیس جمهور جمهوری نمایشگاه «نئو امپرسیونیسم در رنگ های مدیترانه (1891-1914)» را در بنیاد واسیلیس و الیزا گولاندریس افتتاح کرد. وی در زمان افتتاح نمایشگاه گفت «در زمانه ای دشوار و نامشخص که در ناخودآگاه جمعی با سایه های مه آلود و تاریک نقش بسته است، نمایشگاهی که امروز افتتاح می کنیم، غرق درخشندگی مدیترانه، نشانه ای از خوش بینی است. این نمایشگاه فرصت را به ما می دهد تا از نزدیک آثار با ارزش منحصر به فرد را تحسین کنیم.»

    رئیس جمهوری تاکید کرد: «در آثاری که این نمایشگاه را تشکیل می دهند، نور - آغاز و پایان هر پدیده آشکاری مترادف با نجابت جسمانی و اخلاقی - سطوحی را ایجاد می کند که برای چشم و ذهن نفوذپذیر است. نقاشی‌های غرق در آفتاب یا شیرینی غروب، مناظر شفافیت کریستالی با آب به عنوان عنصر غالب، سواحل مدیترانه‌ای دیده می شود. ما را به یاد هومر می اندازد و در دو کلمه «زندگی با نور» یکی می شود. به اعتقاد رئیس جمهوری یونان «جنگ در مدیترانه شرقی، بحران آب‌وهوایی، تخریب محیط‌زیست طبیعی، شکاف‌های عمیق‌تری را در رابطه شکننده ما با طبیعت ایجاد می‌کند. فضای صلح‌آمیز این آثار، هارمونی که از آنها بیرون می‌آید.

 amna.gr-  20/10/1402

https://www.amna.gr/home/article/788388/I-Proedros-tis-Dimokratias-egkainiase-tin-ekthesi-O-

کد خبر 18560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =