حزب ائتلاف چپ اعتراض خود به نحوه مدیریت بنای تاریخی آکروپولیس را به پارلمان می آورد.

Καλλιόπη Βέττα: Θα απαντήσει το υπουργείο Τουρισμού για τα περιστατικά που δυσφημούν διεθνώς την Ακρόπολη;

حزب ائتلاف چپ اعتراض خود به نحوه مدیریت بنای تاریخی آکروپولیس را به پارلمان می آورد. مسئول بخش گردشگری این حزب با طرح سئوالی از وزیر خواست تا در مورد حوادثی که کشور را در سطح بین‌المللی افشا می‌کند، از جمله فروش بلیط‌های غیرقانونی که فاش شد، موضع‌گیری کند. اپوزیسیون رسمی با توجه به فصل جدید گردشگری سئوالات زیر را از شخص وزیر مطرح کرد: چه ابتکارات/اقداماتی برای بازگرداندن شهرت مقصد آکروپولیس آتن که در تابستان 2023 ضربه شدیدی از سوی کارمندان دولتی خورد، انجام داده است؟ طبق توصیه کارشناسان سازمان های بین المللی همچون یونسکوبه دلیل صلاحیت یا به طور مشترک با سایر وزارتخانه ها، برای تدوین استراتژی جامع و برنامه مدیریت گردشگری مورد نیاز برای آکروپولیس آتن، چه اقداماتی انجام داده است؟

پدیده فریب گردشگران و صدور بلیط غیرقانونی توسط آژانس های گردشگری؟ آیا شکایات مربوطه به وزارت گردشگری رسیده است؟ چگونه قصد دارد مانع فریب گردشگران شوند، رقابت سالم را تضعیف کرده و به بخش دولتی یونان زیان می رساند؟ آیا وزارت گردشگری در مورد حوادث شرایط خطرناک ازدحام جمعیت، و غیره که در سطح بین المللی آکروپلیس آتن را به عنوان یک مقصد گردشگری بی اعتبار می کند، موضعی اتخاذ خواهد کرد؟ آکروپولیس آتن علاوه بر اینکه یک بنای تاریخی پیشرو در میراث فرهنگی جهان است، در عین حال یکی از مقاصد پیشرو گردشگری یونان است. با این حال، در سال های اخیر به نظر می رسد که نه حفاظت از آکروپولیس به عنوان یک بنای تاریخی جهانی و نه حفاظت از شهرت مقصد خاص، در اولویت دولت یونان نبوده است. به هر حال، عدم مدیریت توریستی آکروپولیس و نبود برنامه مدیریتی در گزارشی که یک سال پیش توسط یونسکو منتشر شد، نیز منعکس است.

 این گزارش در پی اعزام گروهی از کارشناسان به آکروپولیس و انجام کالبد شکافی از 26 تا 29 آوریل 2022 و در پی واکنش نهادهای علمی و شهروندان به مداخلات گسترده ای که بر روی آکروپولیس انجام شد، تهیه گردیده است. کارشناسان سازمان جهانی بهداشت یونسکو به ویژه به عدم وجود یک برنامه مدیریت گردشگری به عنوان بخشی از یک برنامه مدیریت کلی برای سایت آکروپلیس اشاره می کنند که همچنین توسط دولت تهیه و ارائه نشده است. در عین حال خاطرنشان می‌کنند که باید استراتژی یکپارچه با مشارکت عوامل گردشگری و عوامل گردشگری طراحی شود تا توزیع بهتر بازدید کنندگان در تمام محوطه‌های باستانی منطقه به‌گونه‌ای باشد که باری بر بنای تاریخی وارد نشود.

اما علیرغم یافته‌های انتقادی که در این جمع‌بندی ثبت شد و از یک سال پیش توسط کارشناسان سازمان‌های بین‌المللی به‌طور رسمی علنی گردید، دولت همچنان بدون اتخاذ تدابیر لازم به‌موقع و رعایت توصیه‌های مربوطه، بی‌تفاوت بود. این امر منجر به انتشار گزارش‌های داخلی و بین‌المللی پس از آن شد که در ژوئن 2023، تصاویری از صف‌های بی‌پایان گردشگران محاصره شده در آکروپولیس آتن، که ساعت‌ها در گرما بدون هیچ برنامه‌ای مدیریتی رنج می‌بردند، به دنبال داشت و احتمالاً برخی از بازدیدکنندگان بالقوه را از انتخاب آن به عنوان یک مکان منفی می‌کرد.

 شناسایی انواع مختلف بلیط های غیرقانونی که برخی با آنها به گردشگران عرضه کرده بودند (از قبل کنسل شده، قیمت بیش از حد، بدون قیمت مشخص، با بارکد تغییر یافته) حتی در بسیاری از موارد با دخالت آژانس های گردشگری فروحته شده است. بنابراین، به نظر می رسد آژانس ها به بهانه ارائه خدمات اضافی، بلیط های ورود به آکروپولیس را با قیمتی که می خواهند می فروشند، که غیرقانونی است و فریب بازدیدکنندگان و همچنین دولت یونان است، زیرا هیچ مدرکی برای آن صادر نمی شود.

در واقع در گزارش این روزنامه به این موضوع اشاره شده است که بیشتر حوادث بلیط های مشکل دار مربوط به آژانس های بزرگ خاص و همچنین آژانس های مسافرتی دریایی است که اسامی آنها در گزارش های نگهبانان آثار باستانی که اولین بار از کلاهبرداری مورد نظر خبر داده اند، وجود دارد.

منبع: 

Καλλιόπη Βέττα: Θα απαντήσει το υπουργείο Τουρισμού για τα περιστατικά που δυσφημούν διεθνώς την Ακρόπολη; - Documento (documentonews.gr)

کد خبر 18927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =