خبرگزاری رسمی عمان در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳ از چاپ کتابی با عنوان « فی قلب إیران.. الطواف فی بلاد فارس » به قلم خانم فائزه البلوشیه نویسنده عمانی توسط مؤسسه انتشاراتی عرب در بیروت که قرار است در نمایشگاه کتاب ۲۰۲۳ مسقط نیز به عرضه شود خبر داد.

انعکاس چاپ کتاب "در قلب ایران... گردشی در نقاط فارس" در روزنامه های عمان

خبرگزاری رسمی عمان در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۳ از چاپ کتابی با عنوان « فی قلب إیران.. الطواف فی بلاد فارس » به قلم خانم فائزه البلوشیه نویسنده عمانی توسط مؤسسه انتشاراتی عرب در بیروت که قرار است در نمایشگاه کتاب ۲۰۲۳ مسقط نیز به عرضه شود خبر داد.

کتاب مشتمل بر ۸ فصل است که برجسته ترین آنها عبارتند از: رسیدن به قله زیبایی، کیست که تهران را دوست ندارد، قم، شهر گداخته در دست، مشهد  کتاب تاریخ، خانم فائزه توضیح داده است که این کتاب اطلاعات مختصری از برخی شهر ها و مناسبت های ایران را که حاصل ۶ نوبت سفر ایشان به ایران است را ارائه می دهد

نگارنده معتقد است که در مورد سفر باید گفت که سفر قبل از اینکه از مکانی به مکان دیگر باشد از  درون خود انسان  است. سفر، جستجوی حقیقت در سرداب های روح است، سفر از درون انسان آغاز می شود و به پایان نمی رسد، بنابراین پرسش ها و پاسخ ها انسان را به مکاشفه  حقیقت وصل می کنند.

خانم فائزه  به سبک «حدیث نفس» تمایل داشته سعی می کند تا روایتی معنوی را خلق کند که همه کسانی را که جزئیات این کتاب را می‌خوانند، خود را در سفر به شهرهای ایران همراه دیده و صحنه ها و موقعیت های ثبت شده را که از نظر او شایسته ثبت است را لمس نمایند..

او می افزاید: من شیفته گفت و گو با خود هستم، در یک شب زمستانی از پله های هواپیما بالا رفته و به سمت تهران پایتخت ایران می روم تا در کنفرانس گفتگوی فرهنگی اعراب و ایران شرکت کنم و جالب است که دعوت نامه دریافت کردم نه برای شرکت در این همایش، بلکه برای پوشش همایش دیگری درباره زنان مسلمان.» این همایش در شهر مشهد برگزار می شود و ترجیح دادم ابتدا به تهران سفر کنم تا با این شهر آشنا شوم که سال هاست. یکی از پایتخت هایی بود - و هنوز هم هست - که بر روی حلبی داغ نشسته و فضای وسیعی از زمان را از صحنه چند وجهی رسانه های بین المللی به خود اختصاص داده است. در این زمان بود که خود را در حال شرکت در کنفرانس "گفت و گو فرهنگ عرب-ایرانی" دیدم نه در همایش مشهد، و موضوع خنده دار دیگر این است که اختتامیه کنفرانس گفتگو در شهر مشهد بود نه در تهران و به همین دلیل همگی به شهر مشهد رفتیم و بین این شهر و آن  همه مکانها و داستان ها قرار گرفتیم

وی یادآور شد: در نهم ژوئن ۲۰۲۲ میلادی بار دیگر به ایران سفر کردم تاببینم، بشنوم، احساس کنم و با خود آنچه را که درک کرده ام را یادآور شوم و از تماشای آنچه در اولین سفر رخصت دیدنش را نداشتم لذت ببرم. و دو هفته بعد از این سفر دعوت نامه ای برای پوشش نمایشگاه فرش ایران در اصفهان دریافت کردم تا از رفت و آمد بین شهرهای ایران خوشحال باشم و سفرهایم را در این سفرنامه ها بنویسم و اتفاقات زندگی ام را ثبت  کنم.

کد خبر 19514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =