کتاب مقدس مراقبه  برای زنان آفریقایی

« کتاب مقدس مراقبه برای زنان آفریقا" خوانشی زنانه از متون کتاب مقدس را ارائه می دهد که با پرتره ها و مراقبه هایی در مورد موضوعات فعلی و اغلب حساس غنی شده است.این «انجیل مراقبه برای زنان آفریقا» که توسط 25 انجمن کتاب مقدس آفریقا تهیه شده است، نسخه فرانسوی اثری است که در مارس 2021 به زبان انگلیسی بر اساس همکاری به زبان های انگلیسی، فرانسوی و پرتغالی منتشر شده است. در نسخه فرانسوی خود که در بهار منتشر شد، متن «کتاب مقدس جدید فرانسوی فعلی» سال 2019 را به طور کامل در بر می گیرد که یکی از ویژگی های آن دسترسی به آن است، با زبانی روشن و امروزی. تازگی این است که نویسندگان آفریقایی دیدگاهی زنانه را تزریق کرده اند.

زنانه و ملموس، «کتاب مقدس برای زنان آفریقا»

« کتاب مقدس مراقبه برای زنان آفریقا" خوانشی زنانه از متون کتاب مقدس را ارائه می دهد که با پرتره ها و مراقبه هایی در مورد موضوعات فعلی و اغلب حساس غنی شده است.
این «انجیل مراقبه برای زنان آفریقا» که توسط 25 انجمن کتاب مقدس آفریقا تهیه شده است، نسخه فرانسوی اثری است که در مارس 2021 به زبان انگلیسی بر اساس همکاری به زبان های انگلیسی، فرانسوی و پرتغالی منتشر شده است.
در نسخه فرانسوی که در بهار منتشر شد، متن «کتاب مقدس جدید فرانسوی فعلی» سال 2019 را به طور کامل در بر می گیرد که یکی از ویژگی های آن دسترسی به آن است، با زبانی روشن و امروزی. تازگی این است که نویسندگان آفریقایی دیدگاهی زنانه را تزریق کرده اند.
 در مراسم رونمایی کتاب توضیح داده شد: در زمانی که مرکز ثقل مسیحیت به سمت قاره آفریقا در حال حرکت است، زنان این قاره ثابت می کنند که حق اظهار نظر دارند و دیدگاه های آنها باید سنگین باشد. کتاب و الهیات ویکتوریا کاموندجی-جانستون.
همچنین، در پشت جلد ، زنان برجسته شده اند: 51 پرتره مصور، از حوا (اولین زن) تا مریم (مادر عیسی)، از جمله آنا نبی، اثر را نشانه گذاری می کنند.
"شخصیت های بزرگ کتاب مقدس که ما می شناسیم - موسی، ابراهیم، ​​نوح، عیسی و دیگران - مرد هستند، اما زنان زیادی نیز وجود دارند که انواع و اقسام نقش ها را بازی کرده اند. ما انتخاب کردیم که آنها را برجسته کنیم تا به زنان بگوییم: این کتاب شما هم است. السبث شرر، مدیر تحریریه اتحاد جهانی کتاب مقدس (UBA)، به خبرگزاری فرانسه گفت.
او می افزاید: از آنجا که «زنان آفریقایی و مسیحی با چالش های خاصی روبرو هستند»، با اشاره به «نقش ثانویه» که هنوز هم اغلب در جامعه و همچنین در کلیسا به آنها اختصاص داده می شود. و این، حتی اگر آنها نماینده "60 تا 70٪" کلیساهای آفریقایی هستند.
- موضوعات "تابو" -
بنابراین، 1800 صفحه کتاب مقدس با مقالات موضوعی غنی شده است که به روشی بسیار عملی به موضوعات ظریفی مانند سقط جنین، مواد مخدر، تک فرزندی، همجنس گرایی، افسردگی و... می پردازد.
ویکتوریا کاموندجی جانستون تأکید می کند: «زمانی که زنان جرات نمی کردند برای بحث در مورد موضوعاتی که تابو محسوب می شدند صحبت کنند، گذشته است.
در مجموع 52 مقاله توسط کشیش ها و متکلمان و همچنین صاحب نظران در زمینه های مختلف (جامعه شناسان، حقوق دانان و ...) نوشته شده است.
این موضوع "روشن کردن این موضوعات پیچیده از متون کتاب مقدس است، به گونه ای که زنان را تشویق کند تا احساس ارزشمندی کنند، تشخیص دهند که آنها در پیشگاه خدا دقیقاً همان جایگاه مردان را دارند، و به آنها راه مشخصی را نشان دهیم که کتاب مقدس کجاست. خانم شرر توضیح می دهد که بسیار مترقی تر از آن چیزی است که می خواهیم بگوییم، که آن را ابزاری برای تأمل، پیشرفت شخصی و جامعه می داند.
یک مثال: مدخل «میراث»، موضوعی که در آفریقا «از اختیارات مردان» باقی مانده است. کتاب مقدس یادآوری می‌کند که موسی با پنج دختر سلوفاد موافقت کرد که مدعی ارثی بودند که از آن محروم شده بودند.
خانم شرر آه می‌کشد: «کل مشکل این است که اگر برای مطالعه عمیق وقت نگذارید و واقعاً درباره آن فکر کنید، می‌توان از کتاب مقدس انجیل برای توجیه هر چیزی و همه چیز استفاده کرد.
برای فعال کردن خواندن کامل در یک سال، این اثر به 365 قسمت تقسیم شده است که هر قسمت با یک متن مراقبه کوتاه که در زندگی روزمره تثبیت شده است، غنی شده است. نقشه ها و نقشه ها در ضمیمه ضمیمه شده اند و جعبه های کوچک روی هر یک از کشورهای آفریقایی کتاب را علامت گذاری می کنند.
الیزابت شرر خلاصه می‌کند که با این انتخاب‌های سرمقاله، رویکرد «مبارزه‌جویانه نیست»، اما ما در «رویکرد خودمختاری، + توانمندسازی هستیم».
او توضیح می دهد که این کتاب که از بهار در کشورهای فرانسوی زبان آفریقایی توزیع شده است، باید به زودی در نسخه پرتغالی نیز منتشر شود. و این ابتکار ممکن است گسترش یابد، زیرا به گفته او "انجمن کتاب مقدس بومی قصد دارد از آن الهام بگیرد تا این مفهوم را تطبیق دهد.
توضیحات سایت فروش کتاب به قیمت 52 یورو :
  • کتاب مقدس مراقبه توسط زنان آفریقایی

کتاب مقدس مراقبه زنان آفریقایی تلاش مشترک 26 انجمن کتاب مقدس آفریقایی است که گرد هم آمدند تا کتاب مقدسی برای زنان ایجاد کنند. علاوه بر کمک به مراقبه شخصی، این کتاب مقدس شامل انواع ابزارهای خواندنی است که در مورد موقعیت ها و سؤالات خاصی که برای زنان مسیحی آفریقایی ایجاد می شود به تأمل دعوت می کند.

نسخه اصلی، به زبان انگلیسی، تحت عنوان انجیل مذهبی زنان آفریقایی منتشر شد.

مخاطبان هدف
کتاب مقدس مراقبه زنان آفریقایی:
• هدیه ای باشکوه به زنان در سراسر جهان است زیرا با مشکلات جاری و جهانی سروکار دارد.
• منبع ارزشمندی برای رهبران کلیسا و کسانی که در میان زنان مشغول به کار هستند فراهم می کند.
• در نظر گرفته شده است که در سرتاسر آفریقا و همچنین در دیاسپورای آفریقایی در سرتاسر جهان منتشر شود، زیرا هدف آن زنان آفریقایی از هر طبقه و در هر سنی است.
تأثیر مورد انتظار
کتاب مقدس مراقبه زنان آفریقایی دسترسی به محتوای کتاب مقدس مرتبط و دارای ارزش افزوده را گسترش می دهد، تعامل با کتاب مقدس را تشدید می کند و دانش کتاب مقدس را در میان زنان در آفریقا و جاهای دیگر افزایش می دهد.
کمیته تحریریه
کلاریس آنگوزوم نگئما، جوانا ایلبودو، لارنس ندونگ، خوزه نگالولا، برته سیندجوی.

جوآنا ایلبودو بنیانگذار و مشاور اصلی ACTS-بورکینافاسو (اقدام مسیحی، همه برای همبستگی) است. برنامه‌های ACTS برای سوادآموزی، شرکت‌های کوچک، آموزش نویسندگان، و آموزش ابتدایی و متوسطه، تجربه و خرد فراوانی را
در رابطه با توسعه رهبری در اختیار او قرار داده است. او همچنین دبیر اجرایی اتحاد زنان انجیلی در آفریقا است. در سال 2016، او به عنوان نماینده کلیسای انجیلی بورکینافاسو در کمیته ملی انتخابات انتخاب شد.

Laurence Ndong یک معلم، محقق، کشیش، دکتر در علوم تربیتی (آموزش علوم)، متخصص در جنسیت و توسعه است. او به عنوان معاون مدیر کل برای ارتقای زنان در گابن، مسئول نهادینه سازی رویکرد جنسیت و توسعه، خدمت کرد. امروز رئیس جنبش آزادیبخش گابن به پا خیزید، ای مردم آزاد!

خوزه نگالولا یک راهبه، عضو جماعت سنت آندره است. او تحصیلات دکترای خود را در دانشگاه کاتولیک لیون به پایان رساند و در حال حاضر استاد الهیات جزمی در مؤسسات الهیات کینشاسا، در جمهوری دموکراتیک کنگو است. او را یکی از بزرگترین الهیات آفریقایی می دانند. الهیات آن بر اساس عشق به خدا و بر عشق به همسایه ما است که خدا او را دوست دارد. او در ژانویه 2021 توسط La Croix در میان ده زنی که در سال‌های گذشته اثر خود را بر کلیسای آفریقا گذاشته‌اند معرفی شد.

از طریق لینک زیر می توان برخی صفحات کتاب را مشاهده کرد.

https://issuu.com/editionsbiblio_scriptura/docs/pages_de_l_awdb_utiles_pour_votre_dossier?fr=xKAE9_zU1NQ

کد خبر 19944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =