نمایشگاه «یونانیان: از آگاممنون تا اسکندر کبیر» جمعه ۷ ژوئن ۲۰۲۴ در چین آغاز بکار کرد و تا ماه نوامبر در موزه نانجینگ میزبانی خواهد بود.

نمایشگاه «یونانیان: از آگاممنون تا اسکندر کبیر»

نمایشگاه یاد شده در شهر نانجینگ چین به عنوان دومین ایستگاه از تور خود در چین افتتاح شد، باعث توجه شدید مردم و رسانه های چین شد. این نمایشگاه از همان روز اول شروع به کار خود تحسین بازدید کنندگان را در پی داشت. این نمایشگاه تا نوامبر روزانه حدود ۶۰۰۰۰ بازدید کننده دارد و سپس به موزه پایتخت در پکن منتقل می شود، جایی که قرار است تا ماه می ۲۰۲۵ در آنجا باقی بماند. نانجینگ، مرکز استان جیانگ سو، ۹.۵ میلیون نفر جمعیت، در گذشته پایتخت چین بوده و یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی قلمرو چین به شمار می رود.

آقای اوگنیوس کالپیریس سفیر یونان در چین در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: «من متقاعد شده‌ام که این نمایشگاه به بازدیدکنندگان خود این فرصت را می‌دهد تا بهتر درک کنند که چرا یونان مهد تمدن غرب است و به آن گروه بسیار محدودی از تمدن‌ها تعلق دارد که می‌توانیم آنها را جهانی بنامیم.» سفیر یونان در چین همچنین فرصتی یافت تا با شهردار این شهر، دیداری داشته باشد و با وی در مورد مسائل گردشگری و همکاری های اقتصادی گفتگو کند.

منبع: Στην Κίνα η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» (naftemporiki.gr)

کد خبر 20147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =