آقای «استفن فرای» بازیگر، مجری و نویسنده سرشناس بریتانیایی برای چندمین بار در مورد اتحاد مجدد مجسمه های پارتنون یونان سخنرانی کرد.

آقای «استفن فرای» بازیگر، مجری و نویسنده سرشناس بریتانیایی برای چندمین بار در مورد اتحاد مجدد مجسمه های پارتنون یونان سخنرانی کرد. وی با پرداختن به این موضوع به عنوان بخشی از مستند «چیزهایی که بریتانیایی ها دزدیدند» که در تلویزیون استرالیا نمایش داده می شود، گفت: «حتی اگر دقیق‌ترین سند نوشته شده وجود داشته باشد، مثل این است که بگوییم «بنابراین آلمان ادعا می ‌کند که باید طاق پیروزی داشته باشند! و این هم سندی که آن را ثابت می‌کند. اما نازی ها یک قدرت اشغالگر بودند. آنها به چه حقی قطعات فرانسه را واگذار کردند؟ آنها مال آنها نبودند که به اشتراک بگذارند.»

در ادامه این بازیگر بریتانیایی به برنامه تلویزیونی ABC استرالیا گفت: «اگر بریتانیا (مجسمه ها را برگرداند) آیا این یک «پر» فوق العاده در کلاه ما نخواهد بود؟ زیرا آنها برای آتن بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که ما ممکن است متوجه شویم. «آنچه در موزه‌ ها به دنبال آن هستیم این است که از نظر انسانیت و معنا و داستان‌ های آن، از جمله داستان معنای موزه، جلوتر از ما باشند، نه پشت سر ما.»

به گفته آقای فرای، اگر لرد «الگین» مجسمه‌ ها را به لندن نمی‌ برد، وضعیت بدتری داشتند، اما او تأکید می ‌کند که باید به آتن بازگردانده شوند زیرا «قداست»، حاکم بر آنهاست. به نقل از وب سایت بریتانیایی گاردین، او در این مستند استرالیایی افزود: «یکی از دلایلی که می خواهم این کار به جلو برود، عشق من به کشورم است، علی رغم ایراداتش، نه به این دلیل که نوعی خائن هستم.»

منبع: اسکای ۱۶ ژوئن ۲۰۲۴

Fry: Η αφαίρεση των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι παρόμοια με την αφαίρεση της Αψίδας του Θριάμβου από τους Ναζί | ΣΚΑΪ (skai.gr)

کد خبر 20178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =