«مارک جونز» مدیر موقت سابق موزه بریتانیا، در مصاحبه ای با «ساندی تایمز» درخواست کرد که مجسمه ‌های پارتنون با یونان به اشتراک گذاشته شود.

Πρώην διευθυντής Βρετανικού Μουσείου: Να μοιραστούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα με την Ελλάδα

«مارک جونز» مدیر موقت سابق موزه بریتانیا، در مصاحبه ای با «ساندی تایمز» درخواست کرد که مجسمه ‌های پارتنون با یونان به اشتراک گذاشته شود، در حالی که او تأکید کرد که بازدید کنندگان خارجی باید بلیط جداگانه‌ ای برای ورود به نمایشگاه ‌های لندن بپردازند.

پس از افشای ماجرای سرقت ها از موزه بریتانیا در آگوست ۲۰۲۳، وی به عنوان مدیر موقت مؤسسه را رهبری کرد. وی توضیح داد که «به جای بحث و درگیری در اطراف آنها برای ایجاد مشارکت در اطراف اشیاء مختلف باید راهی پیدا کرد. اما این موضوع هزینه دارد. در حال حاضر، این پروژه به طور کامل توسط بخش خصوصی تامین می شود، اما در دراز مدت، استفاده از بخشی از بودجه از هزینه بازدید کنندگان خارج از کشور برای ایجاد یک سیستم مالی بهتر از مشارکت های جهانی منطقی تر است.» وی همچنین خاطرنشان کرد: «اگر راهی برای ایجاد مشارکت با یونانی ‌ها برای مرمرهای پارتنون پیدا کنیم، باید راهی برای تأمین مالی آن نیز پیدا کنیم».

وی در این زمینه تاکید کرد که «انگلیسی ها از طریق مالیات مشارکت می کنند و نباید برای بازدید از موزه بریتانیا هزینه کنند. این پول را باید از جایی پیدا کرد. یا بخش بزرگی از بودجه باید از مالیات تامین شود، که مشکل است زیرا مالیه عمومی تحت فشار زیادی قرار دارد، یا باید به طور معقولی هزینه (گردشگران) را پرداخت کنیم.

منبع: https://www.cnn.gr/style/politismos/story/۴۲۷۰۵۷/proin-diefthyntis-vretanikoy-mouseiou-na-moirastoyn-ta-glypta-tou-parthenona-me-tin-ellada

کد خبر 20227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =