مجموعه ، ای از 22 فیلم کوتاه به طور کامل در غزه در بحبوحه نسل‌کشی اسرائیل علیه نوار غزه در ماه های اخیر فیلمبرداری شده است. این فیلم‌ها که در «جشنواره بین‌المللی فیلم عمان - اولین فیلم» با عنوان «از فاصله صفر» به نمایش درآمدند

https://al-akhbar.com/Images/ArticleImages/2024710202710331638562400303311632.jpg

مجموعه ، ای از 22 فیلم کوتاه به طور کامل در غزه در بحبوحه نسل‌کشی اسرائیل علیه نوار غزه در ماه های اخیر فیلمبرداری شده است. این فیلم‌ها که در «جشنواره بین‌المللی فیلم عمان - اولین فیلم» با عنوان «از فاصله صفر» به نمایش درآمدنداز داستان‌های روایی، مستند، انیمیشن، و ویدیوآرت وقالب‌های دیگر می باشند. این پروژه حاصل ابتکار کارگردان فلسطینی رشید مشهراوی است او با کمک متخصصانی از جهان عرب و خارجی بر آن نظارت هنری و سینمایی داشته است. عنوان "از فاصله صفر" نشان دهنده توانایی مردان و زنان جوان در فیلمبرداری، تهیه و تولید فیلم هایی است که امیدها و دغدغه ها آنها را در شرایط استثنایی و بسیار دشوار بیان می کند که خود نشانه استواری مردم غزه، و توانایی و خلاقیت و عشق آنها به زندگی علیرغم کشتار، ویرانی و آوارگی شان می باشد.

قالب و سبک این آثار با توجه به کارگردانانشان، موقعیت مکانی آنها در نوار غزه و نحوه مشاهده آنها از اتفاقات و نیز نحوه فیلمبرداری آنها متفاوت بود. برخی با دوربین های دیجیتال و برخی دیگر با تلفن همراه فیلمبرداری می کردند، در حالی که همه کارگردانان در میان ویرانی و آوارگی ایستاده بودند تا داستان هایی را که ما ندیده بودیم و در صفحه های خبری نشنیده بودیم ضبط کنند.

این فعالیت خلاقانه، نشاندهنده آگاهی هنری و سینمایی این کارگردانان زن و مرد است. علیرغم از دست دادن بستگان خود، در حین فیلمبرداری، آنان از آماده سازی یا نوشتن، علیرغم مشکل دسترسی به اینترنت برای ارسال فیلم ها و همچنین مشکلات فنی، توانستند از هیچ فیلم بسازند... فیلم هایی که ستون فقرات آن‌ها خودشان هستند، این فیلم‌ها گواه ارتباط هنرمند با هنرش در زمان جنگ نسل‌کشی است. داستان هایی که فقط از طریق سینما می تواند بیان شود، و کارگردانان زن و مردی که به هنر خود پایبند هستند و مبارزه را به شیوه ای ادامه می دهند که با مقاومت مسلح هیچ تفاوتی ندارد.

فلسطینیون یوثّقون الإبادة «من المسافة صفر»

کد خبر 20315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =