با حمایت مالی وزارت آموزش، علوم و جوانان گرجستان و با سازماندهی دانشگاه بین المللی کوتایسی (KIU)، ۱۵-۱۹ ژوئیه جاری در شهر کوتایسی هشتمین المپیاد اروپایی فیزیک (EuPhO 2024) برگزار شد.

گرجستان میزبان هشتمین المپیاد اروپایی فیزیک (EUPHO 2024)

گرجستان میزبان هشتمین المپیاد اروپایی فیزیک (EUPHO 2024)

المپیاد اروپایی فیزیک یکی از مسابقات معتبر و موفق در زمینه آموزشی و علمی است که 8 سال پیش در استونی تأسیس شد. در طول این هشت سال، المپیاد تعدادی از جوانان با استعداد و برجسته را شناسایی کرده است. امسال بیش از 400 نماینده از 55 کشور در المپیاد شرکت کردند.

تیم گرجستان شش بار با حمایت مالی وزارت آموزش وعلوم در المپیاد شرکت کرده است. دانش آموزان گرجی در مجموع بیست و دو مدال از جمله دو طلا، یازده نقره و نه برنز کسب کرده اند. تیم ملی گرجستان در سال 2022 یکی از بهترین نتایج داشته و در بین 37 کشور شرکت کننده دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کرد.

در الامپیاد امسال ۲۸ مدال طلا، 48 نقره و 61 مدال برنز اهدا شد. شرکت کننده از رومانی Rares-Felix Tudose برنده رتبه نخست شد. تیم ملی گرجستان سه مدال - یک طلا، یک نقره و یک برنز - به دست آورد.

EuPhO 2024 توسط دانشگاه بین المللی کوتایسی و با حمایت مالی وزارت آموزش، علوم و جوانان گرجستان برگزار شد. حامیان این رویداد همچنین بنیاد بین المللی خیریه "کارتو"، دانشگاه دولتی آکاکی تسرتلی کوتایسی و شرکت های "سیتادل"، "وینسِنت" و "آوِرسی" بودند.

https://mes.gov.ge/content.php?id=13828&lang=geo

https://eupho2024.kiu.edu.ge/Home/NewsDescription

کد خبر 20479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =