رتبه گرجستان در موضوع «حمایت برابر از جامعه»

بر اساس گزارش موسسه " تنوع دموکراسی "، گرجستان از نظر شاخص" حمایت برابر از جامعه " در رتبه 33 جهان قرار دارد.

بر اساس گزارش موسسه " تنوع دموکراسی "، گرجستان از نظر شاخص" حمایت برابر از جامعه " در رتبه 33 جهان قرار دارد.

بر اساس شاخص حمایت برابر از جامعه که توسط موسسه بین المللی تنوع دموکراسی، منتشر شده است، گرجستان  بر اساس سیستم ارزیابی 100 درصدی، 84/9 درصد را کسب کرده و در رتبه 33 جهان قرار دارد. شاخص حمایت از برابری میزان حمایت دولت از حقوق و آزادی های گروه های اجتماعی بر اساس برابری را بررسی می کند.

حمایت برابر به این معنا می باشد که دولت، حقوق و آزادی ها را به طور مساوی در میان گروه های اجتماعی اعطا کرده و از آنها حمایت می کند. برای دستیابی به حمایت یکسان از حقوق و آزادی‌ها، دولت در عین اهمیت به این موضوع که نمی تواند امتیازات ناعادلانه ای را ایجاد و واگذار نماید، می باید  اقداماتی را انجام دهد تا حقوق و آزادی‌های یک گروه اجتماعی توسط اقدامات گروه یا فردی دیگر مورد تهدید قرار نگیرد.

بر اساس این گزارش، گرجستان (برمبنای شاخص ذکر شده) بالاتر از تمامی نامزدهای اتحادیه اروپا، 17 کشور عضو ناتو و/یا اتحادیه اروپا، 4 کشور عضو G7 و کشورهای مختلف توسعه یافته از جمله : ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، لیتوانی، کرواسی، یونان، اسلواکی، رومانی، بلغارستان، مجارستان، ترکیه، اسرائیل، کره جنوبی قرار گرفته است. پروژه تحقیقاتی موسسه"تنوع دموکراسی " (V-Dem)  در زمینه رتبه بندی کشور بر اساس شاخص های دموکراسی، یکی از بزرگترین پروژه های همکاری های علمی جهانی محسوب می گردد که مستقیماً در زمینه دموکراسی مشغول به فعالیت است.

دفتر مرکزی مؤسسه V-Dem در گروه علوم سیاسی دانشگاه گوتنبرگ، سوئد قرار دارد. این پروژه توسط 5 محقق اصلی، 19 مدیر پروژه، 33 مدیر منطقه، بیش از 134 هماهنگ کننده و حدود 4000 متخصص در سراسر جهان هدایت و مدیریت می شود.  شایان ذکر است موسسه مذکور،  پروژه های تحقیقاتی متعددی را از جمله "شاخص های حکومت جهانی"، " شاخص های بانک جهانی"  و "شاخص آزادی"  در شورای آتلانتیک نیز راهبری می نماید.

https://www.interpressnews.ge/en/article/132856-according-to-the-diversity-of-democracy-index-georgia-ranks-33rd-in-the-world-in-terms-of-equal-protection-of-society-and-is-ahead-of-4-countries-of-the-big-seven

کد خبر 20737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =