۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
حضرت مریم (س) در فرهنگ اسپانیایی

حضرت مریم (س) در فرهنگ اسپانیایی (به مناسبت روز عروج مریم مقدس) روز ۱۵ آگوست جشن عروج مریم مقدس به آسمان و تعطیلی رسمی در تقویم کشور اسپانیا می باشد. در این روز در شهرهای مختلف مجسمه مریم مقدس حمل می شود و مردم شادی کنان کاروان را همراهی می کنند. این یک جشن کاتولیکی در اسپانیاست.

به مناسبت روز عروج مریم مقدس

روز ۱۵ آگوست جشن عروج مریم مقدس به آسمان و تعطیلی رسمی در تقویم کشور اسپانیا می باشد. در این روز در شهرهای مختلف مجسمه مریم مقدس حمل می شود و مردم شادی کنان کاروان را همراهی می کنند. این یک جشن کاتولیکی در اسپانیاست.هنرمندان زیادی مانند تیزیانو  و مورییو و ... نیز این رویداد را به تصویر کشیده اند.

۱۵ آگوست تاریخی است که در تقویم بسیاری از مناطق اسپانیا از جمله مادرید جایی که تعطیلاتی به افتخار روز عروج باکره مشخص شده است، جشن گرفته می شود. این تعطیلات ریشه‌های مذهبی و فرهنگی عمیقی دارد و ارتباط آن در طول قرن‌ها گسترش یافته و روزی است که هم برای کلیسای کاتولیک و هم برای سنت‌های رایج پایتخت اهمیت زیادی دارد.

مراسم عروج حضرت مریم یکی از مهم ترین جشن ها در تقویم مذهبی کاتولیک است و مسیحیان این اعتقاد را جشن می گیرند چرا که معتقدند مریم مقدس مادر عیسی مسیح، در پایان زندگی زمینی خود، جسم و روح را به آسمان ارتقا داد. این دکترین به عنوان یک جزم اعتقادی توسط پاپ "پیو دوازدهم" در سال ۱۹۵۰ اعلام گردید، اگرچه اعتقاد به این فرضیه از قرن های اول مسیحیت وجود داشته است.

تاریخ ۱۵ آگوست به این دلیل که با جشن های باستانی اختصاص داده شده به مریم مقدس که در مناطق مختلف امپراتوری بیزانس برگزار می گردید مطابقت داشت و بعدها در سراسر اروپا گسترش یافت، جشن گرفته می شود. مردم اسپانیا به مریم مقدس بسیار احترام می گذارند و این در اسم گذاری مریم MARIA برای دختران و یوسف مریم JOSE MARIA برای پسران مشهود است.از جمعیت ۲۴ میلیونی زنان اسپانیا ۶ میلیون با اسم خاص مریم یا ترکیبی از نام مریم و نام دیگری می باشد.

حضرت مریم (س) در فرهنگ اسپانیایی

قبلاً کلیسا تاکید داشت که نام کاتولیک ها باید از قدیسین کاتولیک باشد و به همین دلیل است که تکثیر ماریا و دیگر نام های بسیار رایج در کشور اسپانیای امروز مانند آنتونیو، فرانسیسکو، خوزه، کارمن یا دولورس آغاز شد.  علاوه بر این، رسم نامگذاری فرزندان مطابق با قدیس روز تولد آنها بود.

اما بسته به نام و در بسیاری از موارد، نام مرکب زنان که مریم در اول آن آمده، حذف شده و دومی غالب است. در هر صورت، نام مریم از ریشه عبری و معنی و ریشه شناسی آن اغلب کانون بحث می باشد و نامی است که در سرتاسر جهان، به ویژه در کشورهای مسیحی بدلیل هم اسمی با نام مادر حضرت عیسی گذارده می شود.

مریم در زبان عبری به معنی شاهدخت و در عربی به معنی عابده و خادمه خانه خدا می باشد.

منبع:   https://as.com/actualidad/por-que-en-espana-hay-tantas-mujeres-que-llevan-maria-en-el-nombre-n/  

کد خبر 20743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =