موفقیت ورزشکاران گرجی در بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ و مراسم استقبال آنها در کاخ تشریفاتی دولتی گرجستان

موفقیت ورزشکاران گرجی در بازیهای المپیک پاریس

در چارچوب این رویداد، ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان و شالوا پاپواشویلی، رئیس پارلمان گرجستان، در جمع مهمانان این رویداد سخنرانی کردند و از ورزشکاران برای موفقیت در مسابقات تشکر کردند.

در این مراسم تتئا تسولوکیانی وزیر فرهنگ و ورزش گرجستان، اعضای کابینه وزرا، نمایندگان پارلمان گرجستان، ایوسب باغاتوریا معاون اول وزیر فرهنگ و ورزش و ورزشکاران پیشکسوت نیز حضور داشتند.

گرجستان در بزرگترین رویداد ورزشی جهان ، بازی های المپیک پاریس 2024 نشان داد  که پس از سال 2008، گرجستان برای اولین بار موفق به کسب سه مدال طلا در بازی های المپیک شد. ورزشکاران گرجی در مجموع هفت مدال المپیک (سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز) کسب کردند و برای اولین بار در تاریخ مقام بیست و چهارم را در مجموع مدال ها گرفتند.

بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در سی و دو رشته ورزشی در پاریس به رقابت پرداختند. 28 ورزشکار در ده رشته ورزشی از گرجستان شرکت کردند. لازم به ذکر است، که  از 28 آگوست تا 8 سپتامبر، پاریس میزبان بازی های پارالمپیک خواهد بود که تیم پارالمپیک گرجستان برای اولین بار در تاریخ در هفدهمین دوره بازی های تابستانی پارالمپیک پاریس با 14 پارا ورزشکار در 6 رشته ورزشی به رقابت می پردازد.

دولت گرجستان به هر قهرمان المپیک دارنده مدال طلا مبلغ ۱ میلیون لاری، به دارنده مدال نقره ۵۰۰ هزار لاری و به دارنده مدال برنز ۲۵۰ هزار لاری و به تمامی اعضای تیم المپیک 50 هزار لاری اهدا می نماید.

منبع: https://www.facebook.com/story.php/?story_fbid=813209107661780&id=100069180940631

کد خبر 20824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =