رئیس کمیسیون بهداشت و امور اجتماعی شورای شهر تفلیس، در جلسه 16 آگوست شورای شهر اعلام کرد که بودجه برای یک تحقیق دیگری به بخش پیوند مغز استخوان در "برنامه پیوند" شهرداری تفلیس اضافه خواهد شد.

ایجاد بانک اهداء سلول های بنیادی در گرجستان

زوراب چیکویلادزه، رئیس کمیسیون بهداشت و امور اجتماعی شورای شهر تفلیس، در جلسه 16 آگوست شورای شهر اعلام کرد که بودجه برای یک تحقیق دیگری به بخش پیوند مغز استخوان در "برنامه پیوند" شهرداری تفلیس اضافه می شود که امکان ایجاد ثبت اهداکنندگان سلول های بنیادی در گرجستان را فراهم می کند.

به گفته وی، ایجاد بانک اهداکنندگان سلول های بنیادی در گرجستان با همکاری سازمان جهانی اهداکنندگان مغز استخوان و با حمایت آنها انجام می شود. وی همچنین اشاره کرد، که داوطلبان تحت تعیین آنتی ژن لکوسیت انسانی مغز استخوان و سایر آزمایشات قرار خواهند گرفت که توسط شهرداری تامین مالی می شود.

وجود چنین بانک در آینده به بیماران این امکان را می دهد که بدون خروج از کشور از کلیه خدمات پزشکی برای درمان بیماری های انکولوژیک و انکوهماتولوژیک بهره مند شوند.

علاوه بر این، تمام آزمایشات قبل از پیوند مغز استخوان (سلول های بنیادی)، شیمی درمانی با دوز بالا و پیوند (پیوند اتولوگ، پیوند آلوژنیک، پیوند هاپلودیکال)، از جمله مدیریت پس از پیوند و پیوند کبد، به طور کامل از بودجه شهرداری تفلیس تامین می شود.

منبع:https://netgazeti.ge/news/733601/

https://www.interpressnews.ge/ka/article/809287-sakartveloshi-gerovani-ujredebis-donorta-banki-ikmneba

کد خبر 20825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =