برگزاری نشست امنیتی وزرای دفاع گرجستان ، ترکیه و آذربایجان

روز چهارشنبه مورخ 21 شهریور ماه 1403 ، شهر بندری باتومی گرجستان در دریای سیاه ، میزبان نشست سه جانبه وزرای دفاع گرجستان، ترکیه و آذربایجان بود .

روز چهارشنبه مورخ 21 شهریور ماه 1403 ، شهر بندری باتومی گرجستان در دریای سیاه ، میزبان نشست سه جانبه وزرای دفاع گرجستان، ترکیه و آذربایجان بود که در آن مقامات به مباحث امنیتی ، چالش‌های صلح و تلاش‌های مشترک برای تضمین ثبات  منطقه پرداختند.

در این نشست  که " ایراکلی چیکووانی" ، وزیر دفاع گرجستان، "یاشار گولر"، وزیر دفاع ملی ترکیه و" ذاکر حسن اف " ، وزیر دفاع آذربایجان حضور داشتند ، وزیر گرجی ضمن بیان  این نکته که طرفین بر اهمیت همکاری سه جانبه در تقویت امنیت و ثبات در منطقه تأکید دارند ، بر آمادگی گرجستان برای کمک به روند ارتقای صلح و همکاری های "سازنده" در قفقاز جنوبی تأکید کرد. در این راستا ، وزرای سه کشور  بر انجام اصلاحات در بخش دفاعی و اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه تأکید کردند و گسترش تعاملات در سطوح راهبردی و عملیاتی را مهم ارزیابی نمودند . در این رابطه ، ایشان خاطرنشان کردند که رزمایش‌های مشترک، نشست‌های کارشناسی و استمرار برگزاری دوره‌های سه‌جانبه در جهت تعمیق روابط بین قوای نظامی کشورها  نقش بسزایی را ایفا خواهد نمود .در پایان این نشست، که یازدهمین دوره آن در گرجستان برگزار شد ، سند همکاری سه جانبه توسط وزیران ، امضا و بیانیه های مشترکی صادر گردید.

منبع:  https://agenda.ge/en/news/2024/40521#gsc.tab=0

کد خبر 21074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =