تصویب پیش نویس قانون حمایت از ارزش های خانوادگی در گرجستان

کمیته حقوقی پارلمان گرجستان پیش‌نویس قانون حمایت از ارزش‌های خانوادگی و کودکان را (منضم به تبصره و بندهای موضوعی ) به تصویب رساند .

کمیته حقوقی پارلمان گرجستان پیش‌نویس قانون حمایت از ارزش‌های خانوادگی و کودکان را (منضم به تبصره و بندهای موضوعی ) به تصویب رساند .

پیش نویس این قانون ، چندین حوزه کلیدی ، از جمله ازدواج ، فرزندخواندگی و مراقبت از کودکان زیر سن قانونی را شامل می گردد . استفاده از روش های پزشکی برای تغییر جنسیت یک فرد ، تشخیص و شناسایی نوع جنسیت در اسناد صادر شده توسط دولت، نحوه آموزش و انتشار اطلاعات و همچنین برگزاری اجتماعات و تظاهرات عمومی ( در حوزه دگرباش های جنسی) ، روابط کار و به رسمیت شناختن جنسیت بیولوژیکی از جمله موارد مشمول در این سند محسوب می گردد.

شایان ذکر است علاوه بر موارد اشاره شده ، این بسته  قانونی روز 17 مه را به عنوان روز احترام به قداست خانواده و احترام به والدین تعیین کرده است.

"راتی یوناتامیشویلی" ، رئیس کمیته حمایت از حقوق بشر و ادغام مدنی و یکی از مبتکران تدوین پیش نویس، در این رابطه گفته است که این ابتکار به وضوح نشان می دهد که چه کسی از ارزش های سنتی گرجستان  حمایت می کند و چه کسی ( احزاب مخالف حزب حاکم) در پشت تبلیغاتی است که می تواند آسیب قابل توجهی به خصوص به خردسالان وارد کند.

طبق این لایحه ، ازدواج یک پیوند داوطلبانه دوفرد از با جنسیت متفاوت به منظور ایجاد خانواده است که الزامات تعیین شده توسط قانون گرجستان را برآورده می کند و ثبت هر نوع پیوند دیگری به عنوان ازدواج ، مجاز نیست.

منبع:  https://georgiatoday.ge/legal-issues-committee-supports-family-values-bill-in-third-reading

کد خبر 21076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =