والتر وایس روزنامه نگار و نویسنده در حوزه گردشگری

آقای والتر وایس نویسنده و روزنامه نگار حوزه گردشگری و فرهنگ عامه درسال ۱۹۶۱ در وین متولد شد. او  برای مدت بیش از ده سال سر دبیر چند مجله مشهور بوده و سفرهای زیادی به سراسر جهان به ویژه کشورهای شمال آفریقای و همچنین غرب آسیا داشته است.

آقای والتر وایس Walter M. Weis نویسنده و روزنامه نگار حوزه گردشگری و فرهنگ عامه درسال ۱۹۶۱ در وین متولد شد . تحصیلات وی در رشته علوم سیاسی و روزنامه نگاری در دانشگاه وین می باشد .  او  برای مدت بیش از ده سال سر دبیر چند  مجله مشهور بوده و سفرهای زیادی به سراسر جهان به ویژه کشورهای شمال آفریقای و همچنین غرب آسیا داشته است. وایس  به عنوان یک نویسنده آزاد با تمرکز بر جهان اسلام  بویژه ایران و اروپای مرکزی در زمینه های گردشگری، تاریخ ، فرهنگ عامه هنر و ....کار کرده  و تالیفاتی دارد .

همچنین  برای روزنامه ها و مجله های مختلفی مانند روزنامه استاندارد، دی پرسه، دیتسایت،گئو، مریان، ولت وخه، نویه تسوریشه تسایتونگ، داینر کلابز مگزین و مجلات مختلف سر مقاله نوشته است. اغلب نوشته های او در زمینه  های تاریخ، فرهنگ ، هنر و سنت مردمان دیگر  کشور ها می باشد.وی از سال ۲۰۰۹ میلادی به طور مداوم گروه های منتخب گردشگری را به عنوان راهنما در تور های ایران ، گرجستان ، مراکش و جاده ابریشم همراهی کرده است.

والتر وایس بیش از ۲۵ سال است که بصورت  حرفه ای بارها به کشور های مختلف  از جمله ایران و شمال آفریقا مسافرت کرده. و بیش از ۱۰۰ کتاب تالیف نموده که ۱۱ جلد آن در ارتباط با ایران می باشد.

 او می گوید ایران فراتراز زنان با چادر است و در زمینه فرهنگی به عنوان یکی از غنی ترین مناطق جهان بشمار می رود. از تخت جمشید تا موزه ملی در تهران گرفته تا اصفهان و شیراز ، شواهد یک تاریخ بزرگ را می توان تحسین کرد.  چشم انداز باشکوه بین سواحل خلیج فارس و دریای خزر به همان اندازه مهمان نوازی ساکنان آن چشمگیر می باشد. او همچنین در  آکادمی دیپلماتیک و همچنین انستیتوی خاور شناسی اتریش بارها در باره ایران سخنرانی کرده است. کتابهای او بشرح زیر می باشند.

ردیف

نام کتاب

سال چاپ

تعداد صفحه

۱

ایران سرزمین گل سرخ و روسری

۲۰۰۰

۲۰۸

۲

ایران یک گلچین ادبی

۲۰۳

۲۶۴

۳

ایران پرمیوم

۲۰۱۷

۲۱۴

۴

ایران،  تاریخ و عصر حاضر

۲۰۱۷

۲۰۰

۵

مارکوپولو و ایران

۲۰۱۸

۱۵۲

۶

بهترین های ایران

۲۰۱۸

۱۴۰

۷

ایران مهد تمدن 

۲۰۱۸

۱۵۶

۸

راهنمای سفر به ایران

۲۰۱۸

۵۰۴

۹

مکانهایی در ایران که حتما بایستی ببینید

۲۰۱۹

۲۴۰

۱۰

کتاب سفر به ایران

۲۰۱۹

۲۰۰

۱۱

ایران، شرق جذاب

۲۰۱۹

۱۲۰

کتاب سفر به ایران ۲۰۱۹

ایران که مدتهاست به عنوان مقصد سفر بسیار مورد بی مهری قرار گرفته است ، اخیراً تولد دوباره خود را به عنوان یک مقصد رویایی برای دوستداران مشرق زمین تجربه می کند. ایران ریشه عمیق خود را در سنت های غنی ، و به عنوان کشوری چند وجهی و اتفاقاً برای سفر به آن کاملاً امن نشان می دهد.

ایران با مساحت ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع ، تقریباً چهل برابر سوئیس و نیمی از مساحت  هند را دارا می باشد. ، ایران نه تنها هسته اصلی مذهب شیعه ، بلکه خانه یکی از غنی ترین فرهنگهای روی زمین و دارای یک روح  کاملا مستقل می باشد. این کشور دارای مناظر باشکوه ، گنجینه های هنری و اماکن باستانی است که امروزه در غرب به سختی کسی با آن آشنا می باشد. نه تنها ویرانه های تخت جمشید ، پاسارگاد یا شوش ، مساجد و مقبره های با شکوه تزئین شده ، کاخهای باشکوه ، شهرهای کویری قدیمی و بازارهای سنتی شاهد تاریخ طولانی هستند بلکه شکوه و جلال فرشهای معروف و اشیا ء هنری نیز بی نظیر می باشند. در اینجا برای دوستداران غذا های سنتی  و محلی غذاهایی وجود دارد که می توان آشپزی ایران را در ردیف بهترین آشپز خانه های جهان قرار داد و شما مورد استقبال جمعیتی قرار می گیرید که خونگرم بودن ، مهمان نوازی و کنجکاوی آنها ، به ویژه نسبت به بازدیدکنندگان از کشورهای غربی ، همه کلیشه های خصومت جمعی را نفی می کند. ایران از لحاظ تاریخی بی انتها ، پیر است و لی در عین حال بسیار جوان ، بسیار محافظه کار و بسیار پویا ست.

این کتاب بیش از ۳۳۰ تصویر ایران را در همه جنبه های آن نشان می دهد. گزارش های ویژه ای در مورد قدرت و آموزش ذهنی در زورخانه ، زنان ایران ، کوچ نشینی ، نقاشی و خوشنویسی، مینیاتور ، هنر گره زدن فرشهای ایرانی و باغهای ایرانی ارائه شده است.

کد خبر 3664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =