کلیسای جامع سنت ماری ، کیپ تاون آفریقای جنوبی

کلیسای جامع سنت ماری کلیسای جامع کاتولیک روم در کیپ تاون است که در منطقه سیتی بال کیپ تاون در آفریقای جنوبی واقع شده است. این کلیسا درست در مقابل مجلس نمایندگان قرار دارد.

کلیسای جامع سنت ماری[۱] کلیسای جامع کاتولیک روم در کیپ تاون است که در منطقه سیتی بال[۲] کیپ تاون در آفریقای جنوبی واقع شده است. این کلیسا درست در مقابل مجلس نمایندگان قرار دارد.

تاریخچه

تاریخچه کلیسای سنت ماری، قدیمی ترین کلیسای جامع کاتولیک در این کشور با تاریخ و توسعه کلیسای کاتولیک در آفریقای جنوبی در طی بیش از ۱۷۵ سال ارتباط نزدیک دارد. سنت ماری کلیسای مادر نه تنها کیپ تاون و قلمروی اسقف اعظم، بلکه همه کاتولیک های آفریقای جنوبی است.

اسقف محلی زمین را در سال ۱۸۳۹ خریداری کرد و سنگ بنای آن دو سال بعد گذاشته شد. این بنا به سبک احیای گوتیک توسط کارل اوتو هاگر[۳]، معمار چندین کلیسای هلندی طراحی شده است که در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده است. این کلیسا در ۲۸ آوریل ۱۸۵۱ تقدیس شد.

کلیسای جامع سنت ماری ، کیپ تاون آفریقای جنوبی

در سال ۱۹۲۷، فرد ام. گلنی[۴]، معمار، تغییرات هنری به سبک "باواریایی" را در کلیسای جامع سنت ماری پیاده کرد. در سال ۱۹۲۷، برجی به آن افزوده شد و کنگره های دیواره برداشته شد و طرح سقف به صورت گنبدی ناقوسی طراحی شد. گچبری ها و محراب مرمر مرمر سیه نا، سیسیلی و گالوی[۵] که در سال ۱۸۶۵ تکمیل شد، برداشته شدند، و در سال ۱۹۴۷، محراب اصلی کلیسا دوباره طراحی شد. محراب مرمر ایتالیایی ساده با طاقچه جاپیکره نقره ای جایگزین محراب اصلی شد. قاببند تزئینی از چوب بلوط که توسط هنرمند اسپانیایی، کوران حکاکی شده است، دیوارهای محراب را پوشش می دهد. این محراب در یادبود خانواده ای ساخته شده است که در طول جنگ جهانی ۲ جان خود را داده‌اند. در سال ۱۹۵۱، هنگامی که پاپ پیوس[۶] دوازدهم، کشیش کیپ تاون را به مقام اسقف اعظم کلانشهر ارتقا داد، این کلیسا به عنوان کلیسای جامع تقدیس شد. آخرین مرمت کلیسای جامع در سال ۱۹۹۷ توسط معمار دنیس کورنا بوئرز[۷] انجام شد. سقف به صورت اولیه بازسازی شد و کنگره بارو مجددا در جان پناه ها اجرا شد. برج جدید با زنگ ایرلندی حفظ شد. زنگی به وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم توسط شریدان[۸] از دوبلین ساخته شد و توسط مارکی بوته[۹] اهدا شد. محراب اصلی کلیسا با محرابی که برای روبرو شدن با جماعت به جلو آورده شده و تاج خار با نورپردازی (طراحی شده توسط معمار استیون بوئرز و ساخته شده توسط جان کوروین) در قسمت محراب به صورت معلق آویزان شده است. جان کوروین بخشی از نقاشی های تزئینی اصلی ویکتوریایی را در کلیسای جامع در معرض دید قرار داد. برخی از این کارهای تزئینی به معماری به نام ساموئل استونستریت نسبت داده می شود که در سال ۱۸۶۴، ساحت پشت محراب را تزئین کرد. در هر طرف محراب اصلی، دو جفت ستون با مرمر سبز رنگ نقاشی شده وجود دارد. سرستون ها دارای نقوش گل و برگ آفریقای جنوبی است که دارای برگ های طلایی است. کلیسای جامع دارای ۱۷ پنجره شیشه ای منقوش زیبا است که توسط مایر[۱۰] مونیخ و باردمن[۱۱] از بیرمنگام ساخته شده است و نام اهدا کنندگان بر روی آنها حک شده است. منبر پرکار از چوب بلوط توسط تویدیه[۱۲] در کیپ تاون تراشیده شد و برای وقف در سال ۱۸۵۱ ساخته شد. سنگاب تعمید متبرک از مرمر سفید با ارتفاع ۲.۱ متر توسط یک معمار دوبلینی به نام اوکالان[۱۳] طراحی و در سال ۱۸۹۶ به کلیسای جامع اهدا شد. نقاشی های مراحل تصلیب اثر مود سامنر[۱۴] دیوارهای کلیسای جامع را زینت کرده است و یک نقاشی از تصلیب مسیح در مکتب ون دیک[۱۵]- که توسط امپراطور ناپلئون سوم اهدا شده، در بازوی عرضی واقع در قسمت شمال غربی کلیسا واقع شده است. جسد شاهزاده امپریال[۱۶]، پسر امپراطور اوژنی[۱۷]، پس از کشته شدن در نبرد رورکس دریفت[۱۸] در سال ۱۸۷۹، در کلیسای جامع، در معرض دید قرار گرفته است.


[۱] St. Mary’s Cathedral

[۲] City Bowl

[۳] Carl Otto Hagger

[۴] Fred M. Glennie

[۵] Siena, Sicilian and Galway marble Altar

[۶] Pope Pius XII

[۷] Denise Corna Boers

[۸] Sheridan

[۹] Marquis of Bute

[۱۰] Mayer

[۱۱] Bardman

[۱۲] Tweedier

[۱۳] O'Callaghan

[۱۴] Maud Sumner

[۱۵] Van Dyk

[۱۶] Prince Imperial

[۱۷] Empress Eugenie

[۱۸] Rorkes Drift

کد خبر 3735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =