۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

شبکه‌های تلویزیونی تونسی همه توان خود را به کار گرفته و خود را برای ورود به موسم رمضانی در سال 2021 آماده می‌کنند. هرچند که از نشانه‌های برنامه‌های برخی از شبکه‌ها اینطور بر می‌آید که متنوع و جذاب باشند، اما برخی دیگر از شبکه‌ها نتوانستند یک برنامه رمضانی تنظیم کنند که مردم را به تماشای شبکه‌هایشان جذب کنند. حال با این اوصاف، در پایان موسم رمضانی، کفه ترازو به نفع کدام شبکه سنگینی خواهد کرد؟ شبکه‌های تلویزیونی در انتقام از اسارت جهان توسط کرونا در سال گذشته، دسته‌ای از تولیدات متنوع در موسم رمضانی 2021 را آماده می‌کنند تا رضایت مردم را کسب کرده و نسبتی از تماشا و مشاهده را به دست آورند.

موسم رمضانی در شبکه‌های تونسی
شبکه‌های تلویزیونی تونسی همه توان خود را به کار گرفته و خود را برای ورود به موسم رمضانی در سال 2021 آماده می‌کنند.
هرچند که از نشانه‌های برنامه‌های برخی از شبکه‌ها اینطور بر می‌آید که متنوع و جذاب باشند، اما برخی دیگر از شبکه‌ها نتوانستند یک برنامه رمضانی تنظیم کنند که مردم را به تماشای شبکه‌هایشان جذب کنند. حال با این اوصاف، در پایان موسم رمضانی، کفه ترازو به نفع کدام شبکه سنگینی خواهد کرد؟ 
شبکه‌های تلویزیونی در انتقام از اسارت جهان توسط کرونا در سال گذشته، دسته‌ای از تولیدات متنوع در موسم رمضانی 2021 را آماده می‌کنند تا رضایت مردم را کسب کرده و نسبتی از تماشا و مشاهده را به دست آورند. 
 
«سوزش» سریالی داغ در تلویزیون ملی
پس از آنکه اسعد الوسلاتیِ کارگردان، در سال گذشته با مهارت بر تار سریال "مایسترو" نواخت و موفق شد نگاه‌های مردم را به خود جلب کند، در سال جاری این کارگردان برای دومین سال متوالی، از طریق سریال "سوزش" با تلویزیون تونس همکاری می‌کند. انتظار می‌رفت که این اثر، در ماه رمضان 2020 برای پخش آماده باشد، اما تعطیلی تصویر برداری به دلیل کرونا، زمان پخش را به سال 2021 به تأخیر انداخت. پیش از آن نیز عماد الدین الحکیم فیلمنامه "سوزش" را با سختی و مشکلات فراوان نوشت و تلاش کرد تا به واسطه آن به شرح جزئیات پدیده مهاجرت غیرسازمان یافته بپردازد که توان خانواده‌ها و دولت‌ها را گرفته است و نیز به بیان جزئیات داستان‌هایی بپردازد که صاحبان آن در آتش درد و سختی سوار شدن بر قایق‌های مرگ در حرکت به سمت سرنوشتی مبهم سوختند!
تلویزیون تونس به منظور فاصله گرفتن از پخش سریال‌های عربی‌ای که در سال‌های گذشته برای ماه مبارک رمضان تولید شده‌اند، یک سریال عربی به نام "2020" با هنرمندی نادین نجیم و قصی خولی را پخش خواهد کرد. البته ژانر کمدی نیز از صفحه تلویزیون ملی تونس دور نمی‌شود. در همین رابطه، عبدالمجید بوشناقِ کارگردان، سریال کمدی "بود یا نبود" را با نگاهی جدید و طرحی ناآشنا در شکل و محتوا به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهد. در حوزه تولیدات کمدی، تلویزیون تونس همچنین برنامه "عیشة فل" را پخش می‌کند که با روشی کمدی و طنز به بیان مسائل زمانه و موارد مورد توجه مردم تونس از گذشته و امروز می‌پردازد.

شبکه تلویزیونی «الحوار»، بر تار «فوندو» می‌نوازد
شبکه تلویزیونی "الحوار" در تونس که در سال‌های گذشته تصمیم به تولید بخش‌هایی از سریال "فرزندان مفید" گرفته بود، در سال جاری با سریال جدیدی تحت عنوان "فوندو"، به کارگردانی خانم سوسن الجمنی به خانه‌های مردم می‌آید. با وجود تلاش بسیار برای پنهان داشتن جزئیات این اثر نمایشی تا پیش از آغاز پخش، اما به نظر می‌رسد که "فوندو" یک سریال پلیسی باشد که نضال السعدی، یاسین بن قمره، کمال التواتی و سهیر بن عماره و دیگران در آن به ایفای نقش می‌پردازند. 
گفتنی است ژانر کمدی با قدرت در برنامه‌های رمضانی شبکه "الحوار" تونس نیز حضور دارد، به طوری که این شبکه در نیمه نخست ماه رمضان، به پخش سریال "ابن خلدون" با ایده‌پردازی جعفر القاسمی و هنرمندی بسام الحمراوی، دلیله المفتاحی، کریم الغربی، جعفر القاسمی و .... می‌پردازد و در نیمه دوم از این ماه، کمدی "زینت و عزیزه" به تهیه کنندگی سونیا بن بلقاسم و کارگردانی زیاد الیتیم، با هنرمندی فرحات هنانه، اروی بن اسماعیل، توفیق البحری، نرمین صفر و ... به روی آنتن خواهد رفت. 

کشمکش «بچه‌های غول» در شبکه نهم
مراد بالشیخ، کارگردان سینمایی در دومین تجربه تولید سریال خود بعد از سریال "خاطرات یک زن" که در رمضان سال 2013 از شبکه ملی تونس پخش شد، با سریال "بچه‌های غول" به عرصه تولید تلویزیونی بازگشت. "بچه‌های غول" در 30 قسمت، با بازی فتحی الهداوی، ساره الحناشی، وحیده الدریدی، حلمی الدریدی، بلال البریکی، مرام بن عزیزه و ... در شبکه نهم تلویزیون تونس به روی آنتن خواهد رفت. موضوع این سریال، روابط پیچیده بین افراد یک خانواده ثروتمند است که چند فرزند مشروع و یک فرزند نامشروع در آن وجود دارد.
در حوزه کمدی، شبکه نهم تلاش دارد تا مردم را از طریق سریال "جاسوس" به کارگردانی ربیع التکالی و بازیگری لطفی العبدلی، دارین حداد، لطیفه القفصی و ریاض النهدی به خود جذب کند. 

برنامه‌های متفرقه در شبکه‌های دیگر
در برابر برنامه‌ریزی شایسته و پرتلاش تعدادی از شبکه‌های تونسی، برخی شبکه‌های دیگر نیز هستند که به پخش برخی سریال‌های سطحی و بازپخش تولیدات قدیمی بسنده کردند. شبکه "نسمه" به پخش سریال‌های ترکی که از مدتی قبل آغاز شده است و سریال‌هایی مانند "المؤسس عثمان"، "نحبو وما نسلم فیه" ادامه می‌دهد. اما شبکه "‌حنبعل"‌، در برنامه پخش سریال رمضانی خود، نام سریال کمدی تونسی - الجزایری "ملیونر" را گنجانده است که حسان کشاش، سارة العلامه، دلیله مفتاحی و نعمیه الجانی در آن بازی می‌کنند. 
شبکه "کارتاژ پلاس" نیز به پخش بخش دوم از سریال تونسی - الجزایری "مشاعر" خواهد پرداخت و سریال کمدی "یحیی الجی" که درباره یک قهرمان سخن می‌گوید که در یک محیط نظامی رشد کرد و در زندگی جز نظم و انضباط سختگیرانه را بر نمی‌تابد، در شبکه "تلفزه تی‌وی" به روی آنتن خواهد رفت. 


 

کد خبر 5016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =