۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

مصاحبه با سفیر فرانسه در تانزانیا

فرانسه، تانزانیا برای جهشی کوانتومی در روابط اقتصادی، تجاری و دوجانبه

در بزرگداشت روز ملی فرانسه، سفیر فرانسه در تانزانیا، فردریک کلاویر (Frédéric CLAVIER)، مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه سیتیزن انجام داد و مجدداً ابراز تمایل کرد که فرانسه روابط اقتصادی دوجانبه را تقویت کند.

France pic1

در بزرگداشت روز ملی فرانسه، سفیر فرانسه در تانزانیا، فردریک کلاویر (Frédéric CLAVIER)، مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه سیتیزن انجام داد و مجدداً ابراز تمایل کرد که فرانسه روابط اقتصادی دوجانبه را تقویت کند.

سوال: جنابعالی، روز باستیل چه چیزی را برای مردم فرانسه و جهان نشان می دهد؟

سفیر فرانسه: "از نظر تاریخی، روز باستیل پیروزی مردم را در برابر بی عدالتی و یک سیستم سیاسی ظالمانه که منجر به حاکمیت کل ملت می شود، جشن می گیرد. از آن به بعد، روز باستیل فرصتی شد تا ارزشها و شعار اصلی ملت فرانسه را به ما یادآوری کند: آزادی، برابری و برادری. از این نظر، فرانسه و تانزانیا ارزشهای زیادی دارند، بنابراین از زمان استقلال تانگانیکا در دسامبر ۱۹۶۱، درک متقابل و یک رابطه قابل اعتماد ایجاد می شود.

این اعتماد که ما در طول سالها ایجاد کرده ایم به ما امکان می دهد از همکاری قوی در موضوعات مختلف و مهم، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار شویم. جدیدترین مثال، همکاری ما برای موفقیت مجمع برابری نسل است که بین ۳۰ ژوئن تا ۲ ژوئیه در پاریس با سفر استثنایی معاون رئیس جمهور برگزار شد. دکتر فیلیپ مپانگو، تعهدات تانزانیا در برابر برابری جنسیتی را تجسم می بخشد. "

سوال: جنابعالی، آیا می توانید به ما بگویید که روابط اقتصادی و تجاری فرانسه و تانزانیا چگونه است؟

سفیر فرانسه: "تجارت دو جانبه بین فرانسه و تانزانیا در حال افزایش است، اما به نظر من، نشان دهنده کیفیت روابط دوجانبه ما نیست، حتی اگر در چند سال گذشته شاهد رشد مداوم بوده ایم.

در سال ۲۰۲۰، حجم کل تجارت بین فرانسه و تانزانیا ۱۵۰ میلیون دلار تجاوز کرد. بیش از ۹۰ درصد صادرات فرانسه بر اساس ۴ بخش عمده است: تجهیزات مکانیکی، تجهیزات الکتریکی، الکترونیکی و فناوری اطلاعات. در حالی که واردات از تانزانیا عمدتا از بخش کشاورزی، جنگلداری و صنعت ماهیگیری است.

اتاق بازرگانی فرانسه و تانزانیا (FTCC) در ژانویه ۲۰۲۰ با هدف ارتقای مشارکت بین شرکت های فرانسوی و تانزانیایی راه اندازی شد تا روابط دو جانبه اقتصادی عمیق تر و قوی تری ایجاد شود.

من معتقدم که مبادلات دو جانبه ما در سالهای آتی افزایش خواهد یافت زیرا ما تلاش های رئیس جمهور حسن برای قرار دادن اقتصاد در مرکز سیاست خارجی تانزانیا، تمایل او برای بهبود فضای کسب و کار در این کشور و تقویت ادغام اقتصادی شرق آفریقا را تایید می کنیم. ”

سوال: شرکت های فرانسوی اخیراً در تانزانیا در چه بخشهایی سرمایه گذاری کرده اند؟

سفیر فرانسه: "امروزه بیش از ۴۰ شرکت فرانسوی در تانزانیا تأسیس شده است که شامل ۱۳ شرکت چند ملیتی است. طی چند سال گذشته، شرکت های فرانسوی عمدتا در بخش های انرژی، حمل و نقل و فناوری های جدید سرمایه گذاری کرده اند.

من نمی توانم همه شرکت ها را نقل قول کنم، اما، برای مثال، همه درباره خط لوله نفت خام شرق آفریقا (EACOP)، با مشارکت Total Energies شنیده اند. این خط لوله که نفت اوگاندا را برای صادرات به بازارهای جهانی به تانگا منتقل می کند، یکی از بلند پروازانه ترین پروژه های جاری در شرق آفریقا است. این پروژه از طریق ۸ منطقه در تانزانیا اجرا می شود و حدود ۱۰ هزار شغل برای تانزانیا ایجاد می کند.

اجازه دهید من همچنین مورل اند پروم را که از سال ۲۰۰۶ یکی از ۳ میدان گازی فعال در تانزانیا فعالیت می کند، یا Engie Energy Access، که در سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است تا فعالیتهای برقی سازی خارج از شبکه خود را تشکیل دهد، ایجاد کند: ساخت مینی شبکه ها و توزیع کیت های خورشیدی خانگی

در بخش حمل و نقل، CMA CGM دوازده درصد از خدمات حمل و نقل را در تانزانیا، در بنادر دارالسلام، تانگا، متورا و زنگبار مدیریت می کند. Bolloré Transport & Logistics فعالیتهای خود را در اطراف بندر دارالسلام و حمل بار از طریق جاده به کشورهای محصور در خشکی در غرب ترتیب داده است. آخرین و مهمترین، ایرباس ۲ هواپیمای A۲۲۰-۳۰۰ در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ایر تانزانیا تحویل داد و قصد دارد ۲ هواپیمای دیگر را در طول سال تحویل دهد. در پایان، اجازه دهید به شرکت Carwatt اشاره کنم که خودروهای حرارتی را به خودروهای برقی تبدیل می کند. این شرکت در تانزانیا از طریق E. motion Africa تأسیس شد و در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد و هدف آن برق رسانی به شبکه اتوبوس دارالسلام و همه وسایل نقلیه سافاری است که در پارک های ملی در گردش هستند. "

سوال: علاوه بر حمایت اقتصادی، پروژه های اصلی فرانسه در زمینه توسعه چیست؟

سفیر فرانسه : "Agence Française de Développement (AFD) بیست و پنج سال است که با تانزانیا کار می کند و عمدتا بر تامین مالی تمرکز کرده است.

زیرساخت ها در بخش انرژی، آب و حمل و نقل تعهدات مالی در سه سال بیش از دو برابر شده و به ۱۸۰ میلیون دلار در سال رسیده است. این نشان دهنده اعتماد فرانسه به ظرفیت توسعه تانزانیا است. در سال های آینده، استراتژی این است که بر این ۳ بخش متمرکز بمانیم، اما همچنین منابع مالی خود را برای حفاظت از تنوع زیستی و کشاورزی مقاوم به آب و هوا و پایدار متغیر کنیم. "

سوال: فرانسه برای حمایت از کشورهای در حال توسعه، به ویژه در آفریقا، برای مقابله با تأثیر کرونا بسیار فعال بوده است. چگونه فرانسه از تانزانیا حمایت کرد؟

سفیر فرانسه: "امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در ماه می گذشته در پاریس میزبان اجلاس اختصاص یافته برای تامین مالی اقتصاد آفریقا بود. این اولین اجلاس بین المللی بود که با حضور رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن (عملاً) برگزار شد. هدف تصمیم گیری در مورد راه هایی برای کمک به مقابله با بحران بهداشتی و اقتصادی همه گیری در آفریقا بود. رئیس جمهور مکرون خواستار "معامله جدید آفریقایی" شد و پیشنهاد داد که کشورهای ثروتمند بخشی از حقوق ویژه خود (SDR) را از صندوق بین المللی پول به اقتصادهای آفریقایی اختصاص دهند تا حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار برای آفریقا جمع آوری کنند.

چند روز بعد، به نمایندگی از دولت فرانسه و در حضور وزارت مالی و برنامه ریزی آقای امانوئل توتوبا، من یک طرح تعلیق خدمات بدهی (DSSI) را امضا کردم. این ابتکار که توسط رئیس جمهور مکرون راه اندازی شد، با هدف به تاخیر انداختن بازپرداخت بدهی ها و آزادسازی پول نقدی است که دولت ها می توانند از آن برای کاهش تأثیرات اقتصادی COVID-۱۹ استفاده کنند.

سرانجام، موضوع بیست و هشتمین اجلاس آفریقا و فرانسه که در اکتبر در فرانسه برگزار می شود، بر "شهرهای بهتر برای زندگی بهتر" متمرکز است. هدف آن توسعه همکاری های سیاسی جدید و مشارکت های اقتصادی برای به اشتراک گذاشتن دانش در مورد شهرها و مناطق پایدار است، اما همچنین در زمینه های دیگر مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش، برنامه ریزی شهری و فرهنگ. "

کد خبر 7596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =