در ترکمنستان در سال جاری میلادی یک مسابقه برای اجرای آهنگ و ترانه های معروف ترکمنی در میان خوانندگان پاپ کشورهای خارجی برنامه ریزی شده است.

در ترکمنستان در سال جاری میلادی یک مسابقه برای اجرای آهنگ و ترانه های معروف ترکمنی در میان خوانندگان پاپ کشورهای خارجی برنامه ریزی شده است.

به گزارش تلویزیون ملی ترکمنستان، «قربانقلی بردی محمداُف» رئیس جمهوری ترکمنستان روز ۲۲ ژانویه، جلسه کابینه وزیران را از طریق ارتباط تصویری مجازی برگزار کرد که در آن موضوعات مهم دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 خانم «مهری جمال ممدوا» معاون رئیس کابینه وزرا که حوزه فرهنگ و رسانه ها در دولت ترکمنستان به عهده او می باشد، در این جلسه گزارشی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به مناسبت سی امین سالگرد استقلال ترکمنستان را ارائه داد.

به گفته این مقام عالی رتبه فرهنگی و رسانه ای دولت ترکمنستان (معاون رئیس جمهوری در امور فرهنگ و رسانه)، برگزاری مسابقه برای اجرای آهنگ های معروف ترکمنی بین خوانندگان پاپ کشورهای خارجی و همچنین برگزاری نمایشگاهی از آثار طراحان جوان کشورهای آسیای میانه از جمله برنامه های بین‌المللی حوزه فرهنگ در سال ۲۰۲۱ میلادی می باشد.

وی تصریح کرد: مسابقات مختلف دیگر به طور مشترک با وزارتخانه های مربوطه، ادارات و سازمان های عمومی ترکمنستان به منظور گرامیداشت هرچه باشکوه تر۳۰ امین سالگرد استقلال ترکمنستان در دست برنامه ریزی می باشد.

 رئیس جمهوری ترکمنستان پس از استماع گزارش معاون رئیس کابینه وزرا در امور فرهنگ و رسانه، بر اهمیت انجام بررسی های هدفمند در شناسایی استعدادهای جدید به ویژه بین جوانان این کشور تأکید کرد.

بردی محمداُف افزود: «برگزاری مسابقات بین المللی به مناسبت سی امین سالگرد استقلال ترکمنستان به معرفی دستاوردهای نوین این کشور، موفقیت های آن در زمینه های مختلف، تکمیل و غنی سازی میراث تاریخی و فرهنگی ترکمن ها  کمک خواهد کرد.»

رئیس جمهوری ترکمنستان همچنین به معاون فرهنگی و رسانه ای خود دستور داد که به مناسبت گرامیداشت سالگرد استقلال، تمامی برنامه ها و رویدادها در سطح ملی و بین المللی به صورت باشکوهی سازماندهی شوند تا بتوانند به بهترین شکل، منعکس کننده فرهنگ و هنر ملی و سنتی ملت ترکمن باشند.

منبع: خبرگزاری دولتی ترکمنستان

https://tdh.gov.tm/news/articles.aspx&article۲۵۸۴۰&cat۱۱

کد خبر 7656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =