رسانه های ترکمنستان از دعوت سازمان «یونسکو» از نوجوانان و جوانان ترکمنستان جهت مشارکت در مسابقه بین‌المللی عکاسی «جاده ابریشم از نگاه جوانان»( Youth Eyes on the Silk Road) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «ترکمن پورتال» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «یونسکو» سومین دوره مسابقات بین‌المللی عکاسی جاده ابریشم از نگاه جوانان توسط یونسکو برگزار می شود. تمامی نوجوانان و جوانان ۱۴ الی ۲۵ سال از سراسر جهان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و استعداد خلاقانه خود در به تصویر کشیدن میراث جاده ابریشم را به نمایش بگذارند.

علاقه مندان می توانند از تاریخ ۲۴ می الی ۲۴ آگوست با مراجعه به تارنمای یونسکو پس از ایجاد یک حساب کاربری، آثار خود را به پست الکترونیکی silkroadsphotocontest@unesco.org ارسال کنند. آثار ارسالی باید بیانگر تعاملات فرهنگی جاده ابریشم باشند. موضوعات درخواستی عبارتند از:

- منسوجات و پوشاک

- تبادلات بین فرهنگی در زمان Covid-۱۹از جمله در زمینه منسوجات و پوشاک

در شرایطی که بسیاری از مؤسسات فرهنگی و آموزشی به دلیل همه گیری کرونا به طور موقت تعطیل هستند، این مسابقه بستری را فراهم می کند که جوانان در فضایی مجازی با هم تعامل داشته باشند و بینش و خلاقیت خود را به اشتراک بگذارند.

همان گونه که می‌دانید بسیاری از مراکز فعالیت های اجتماعی و تعاملات انسانی نظیر مدارس، تحت تأثیر Covid- ۱۹  قرار گرفته اند. در این راستا یونسکو در تلاش است تا با ابتکارات و اقدامات خود در یادگیری از راه دور، از دسترسی به آموزش و مشارکت جوانان در اقدامات فرهنگی را حمایت کند.

شرکت کنندگان در دو رده سنی با هم رقابت می کنند: ۱۷-۱۴ سال و ۲۵-۱۸ سال. از هر رده سنی برنده انتخاب می‌شود که اسامی برندگان در سپتامبر ۲۰۲۱ به صورت آنلاین اعلام می گردد. نفرات اول یک دوربین حرفه ای، نفرات دوم یک دوربین نیمه حرفه ای دریافت می کنند و جایزه نفرات سوم یک دوربین دیجیتال استاندارد است.

با در نظر گرفتن محدودیت های Covid-۱۹، برندگان هزینه سفر به مراسم اهدای جوایز را دریافت می کنند؛ البته افراد زیر ۱۷ سال با همراهی یک عضو خانواده، می توانند در این مراسم شرکت کنند. در پایان نمایشگاهی متشکل از ۵۰ عکس برتر در مکان های مختلف جهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 7689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =