درخواست پاپ از مسیحیان برای دعا در حق مردم افغانستان

 

پاپ فرانسیس از کاتولیک ها خواست برای افغانستان دست به دعا برداشته و روزه بگیرند

منبع خبر: کنفرانس اسقفان کاتولیک فیلیپین بیست و نهم اوت 2021 میلادی

https://cbcpnews.net/cbcpnews/pope-francis-urges-catholics-to-pray-and-fast-for-afghanistan

پاپ در حال سخنرانی در زمان برگزاری مراسم دعای " آنجلوس" بیست و نهم اوت 2021 میلادی

واتیکان - پاپ فرانسیس روز یکشنبه گذشته از مسیحیان خواست تا نسبت به افزایش دعا ، توبه و روزه داری برای اوضاع افغانستان اقدام نمایند و در عین حال روح کسانی را که به رحمت خدا رفته اند به خداوند سپرد. او در سخنرانی مورخ 29 اوت خود، پس از برگزاری دعای آنجلوس گفت: " ما در چنین لحظات تاریخی نمی توانیم بی تفاوت بمانیم ، تاریخ کلیسا این را به ما آموخته است. وی ادامه داد، به عنوان یک مسیحی ، این وضعیت ما را متعهد می کند که به آن توجه کنیم و من از همه می خواهم نیایش خود را افزایش داده و روزه بگیرند، " نیایش و روزه "، " نیایش و توبه"  زیرا هم اکنون زمان انجام این کار است و من با جدیت می خواهم دعا را تقویت کرده، روزه بگیرید و از خداوند برای رحمت و بخشش مسئلت نمائید.

جنگجویان همراه با گروه طالبان به عنوان یک گروه افراطی اسلامی ، در پانزده ماه اوت گذشته کنترل پایتخت افغانستان را در دست گرفتند و پیشروی سریع این گروه در حالی صورت گرفت که بسیاری از غیر نظامیان افغان و شهروندان آمریکایی قصد داشتند قبل از خروج کامل نیروهای آمریکایی و دیگر کشور از این کشور خارج شوند.

گفته می شود، حداقل ده ها هزار نفر همچنان در روزهای آینده به دنبال خروج از کابل هستند. پاپ فرانسیس افزود، با نگرانی زیادی وضعیت را دنبال می کنم و در رنج عزاداری برای افرادی که در حملات انتحاری جان خود را از دست داده اند خود را سهیم می دانم. او همچنین گفت، برای کسانی که به دنبال کمک و حمایت هستند دعا می کنم.

پنتاگون تأیید کرد در بحبوحه هرج و مرج  های رخ داده، سیزده سرباز آمریکایی و تعداد زیادی از افغان ها در دو بمب گذاری انتحاری که داعش خراسان در خارج از فرودگاه کابل انجام داد ، کشته شدند. به گزارش " سی بی اس نیوز" ، شمار کشته شد گان این بمب گذاری ها بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان حداقل 170 نفر است. پاپ اذعان داشت، این جانب درگذشتگان را به رحمت خداوند متعال می سپارم و از کسانی که دستان خود را برای افرادی که برای کمک به مردم به ویژه زنان و کودکان دراز کرده اند ، سپاسگزاری می کنم و از همگان می خواهم که به کمک نیازمندان ادامه داده و دعا کنند که گفتگو و همبستگی منجر به ایجاد یک همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه شده و کشور آینده ای توام با امید داشته باشد. پاپ فرانسیس این سخنان را پس از اجرای دعای سنتی آنجلوس در روز یکشنبه گذشته خطاب به مردم از پنجره رو به میدان سنت پیتر ایراد نمود. وی همچنین گفت که با مردم " مریدا"  در ونزوئلا که در روزهای اخیر بر اثر سیل و رانش زمین آسیب دیده اند ، احساس نزدیکی می کند.  حداقل بیست  نفر در این فاجعه سیل جان باختند. فرانسیس افزود، برای متوفیان و خانواده های آنها و کسانی که از این بلا رنج برده اند دعا می کنم.

توضیح:

  •     تجربه میدانی نشان می دهد که درخواست دعا و نیایش توسط پاپ که همواره توسط رسانه های کاتولیک فیلیپین، بویژه واحد اخبار کنفرانس اسقفان کاتولیک و رادیو مذهبی کاتولیکی " وریتاس" منتشر می شود، همواره از سوی کلیسای کاتولیک این کشور مهم تلقی و مقامات ،کشیشها، اسقفان این گونه پیامها را در گرد همآیی های کلیسا، به ویژه روزهای یکشنبه ( در حال حاضر با حداقل تجمع مردم در کلیسا و بیشتر از طریق فضای مجازی)به گوش کاتولیک های مومن می رسانند و این اقدام در سراسر کشور صورت می گیرد.
  •     اینگونه دیپلماسی پاپ در اظهار همدردی ، حتی اگر منجر به اقدام عملی در کمک به مردم آسیبب دیده نباشد ، خود نشاندهنده حضور قوی رسانه ای پاپ در ابراز همدردی و ... می باشد و تاثیر مثبت برای کلیسا دارد. استفاده از این تجربه موفق از سوی نهادهای ذیربط اسلامی کشورمان نیز (جدا از دیپلماسی دولتی) می تواند حائز فوائد عدیده باشد خاصه آنکه جزو مسئولیتهای دینی ما مسلمانان نیز محسوب می شود.

کد خبر 8105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =