دو آموزگار مبتکر و یک دانش آموز فعال در امور روزنامه نگاری از فیلیپین در میان فهرست پنجاه آموزگار و دانش آموز برنده جهانی دریافت جوایز سال ۲۰۲۱ میلادی قرار گرفتند.

منبع خبر: روزنامه مانیلا بولتن پنجم اکتبر ۲۰۲۱ میلادی

https://mb.com.ph/۲۰۲۱/۱۰/۰۵/filipino-public-school-teachers-student-receive-global-recognition-citation/

وزارت آموزش فیلیپین (DepEd) روز سه شنبه گذشته پنجم اکتبر، از دستاوردهای برجسته دو معلم مدارس دولتی و یک روزنامه نگار دانش آموز پس از صعود به رده دریافت کنندگان پنجاه جایزه برتر جهانی معلم و دانش آموز سال ۲۰۲۱ میلادی ، از آنان تجلیل کرد.

خانم "بریونس" ، وزیر آموزش و پرورش فیلیپین، طی سخنانی معلمان و دانش آموزان را گنجینه های واقعی نوآوری و علاقه مندی خواند که با وجود شرایط بیماری همه گیر به تلاشهای خود ادامه داده اند. او افزود، وزارت آموزش از این گونه چهره ها الهام می گیرد تا به طور مداوم از مشاغل و رویاهای معلمان و دانش آموزان حمایت نماید. این افراد از میان هشت هزار نامزدی که برای دریافت جایزه از سراسر جهان اقدام کرده بودند در فهرست اسامی پنجاه نفر برگزیده قرار گرفتند.

مرکز آموزش علم و فناوری Acar-و دبیرستان ارشد  فیلیپین(STEC-SHS) ، نه تنها به دانش آموزان خود کمک نمودند تا مشکلات یادگیری آنلاین را در دوران همه گیری برطرف نمایند بلکه فرصتی را برای دانش آموزان خود فراهم کرده اند تا نسبت به پرورش استعدادهای خود اقدام نمایند. ایجاد انگیزه ، اقدامات الهام بخش و متحول کننده این آموزگاران, عاملی موثر در حرکت دانش آموزان آن ها بوده است. یکی از این معلمین روزانه شانزده کیلومتر در منطقه پیاده روی می کرد تا موفق به ایجاد آزمایشگاهی در مدرسه محل کار خود شد و دانش آموزانی را تربیت کرد که برنده مسابقات مختلف علمی درسطح ملی و بین المللی شدند.

یکی دیگر از این آموزگاران به دلیل محدودیت های فضا در منزل و وجود سر و صدا، ماشین خود را به " ماشین تدریس" تبدیل و درسها را از طریق فیس بوک برای استفاده دانش آموزان منتشر می کرد. او همچنین پیشگام ساخت "اقامتگاه برای یادگیری" بود که بخشی از مدرسه  را به ساحل خلوت دریا منتقل و کتابخانه کوچکی ایجاد نمود که  با اتصال به اینترنت برای پشتیبانی از آموزش از راه دور در نظر گرفته شده است. همین نوآوری های خلاقانه نام آنان را در فهرست پنجاه نفر از برگزیدگان قرار داد.

دانش آموز برنده جایزه نیز سر دبیری نشریه علمی مرکز تحصیلی خود را بر عهده گرفت و مقالات با ارزشی را منتشر کرد.

لازم بذکر است تعداد سه هزار و پانصد نفر از میان هشت هزار داوطلب دریافت جایزه از ۹۴ کشور جهان به مرحله نهایی رسیدند که سرانجام پنجاه نفر برندگان نهایی اعلام شدند.

جایزه برندگان صد هزار دلار تعیین شده است. یکی از معلمین فیلیپینی برنده جایزه اعلام کرد، مبلغ دریافتی را برای ساخت کتابخانه های کوچک در مدارس نقاط دور افتاده استفاده خواهد کرد.

جایزه جهانی معلم یک جایزه معتبر است که هدف آن به رسمیت شناختن تلاش معلمان و تأثیرات آنها نه تنها در کلاس درس بلکه در جوامع آنها است.

  •     رایزنی فرهنگی اطلاعی از مشارکت آموزش و پرورش یا معلمین و دانش آموزان ایران در این رقابت جهانی ندارد ولی مطمئنا جمهوری اسلامی ایران و معلمین و دانش آموزان آن ایثارگریها و ابتکارات ارزشمندی داشته و دارند که چنانچه بخوبی به مراکز بین المللی اطلاع رسانی شود ، نام ایران اسلامی نیز در این عرصه بیش از پیش خواهد درخشید.

****************************

 

کد خبر 8950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =